Wehkamp.nl koppelt social networks aan site

Wehkamp.nl koppelt social networks aan site

{title}

Wehkamp.nl heeft een web 2.0-brug geslagen tussen de winkel en social networks. De website van het online warenhuis is voorzien van social bookmarks items. Deze feature staat op productpagina’s en vergroot de interactie met de consument. Consumenten kunnen namelijk hun favoriete producten op wehkamp.nl opslaan en delen via social communities als Hyves en Facebook.

Met het integreren van social networks wil wehkamp.nl de consumenten pushen binnen social communities meer over het productassortiment te praten. Als een gebruiker een product heeft opgenomen in een persoonlijk profiel kan deze niet alleen gedeeld worden. Ook kunnen consumenten ideeën uitwisselen en meningen geven over het product.

Warenhuis wehkamp.nl heeft de volgende social bookmarks in haar website opgenomen:

{title}Hyves.nl
Plaats en verspreid het product als tip via hyves.nl

{title}Facebook.com
Plaats het product op een facebook account of verstuur het als artikel naar alle facebook vrienden.

{title}Delicious.com
Plaats het product op de verzamelplaats voor social bookmark items.

{title}Myspace.com
Plaats en verspreid het product als Bulletin via myspace.com.

{title}E-mail
Verzend de pagina door per mail.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Goed dat Wehkamp de mogelijkheden van social networks inziet. Ik denk echter niet dat de consument snel een product zou opnemen in bijvoorbeeld hun Hyves profiel. Hoogstens om mensen zich te laten profileren dat ze een bepaald product hebben....

    Tip aan Wehkamp: laat de consument het product in een wishlist zetten (voor verjaardagen en events), maak een deal met Hyves en promoot het in de verjaardagsemail.

    Ik denk dat die manier veel beter zou werken :)

    geplaatst op
  • Eens met kasper, leuk dat de mogelijkheid er is, maar ik denk niet dat ik ooit een product op mijn Hyves profiel zou zetten. Voelt niet echt relevant.

    Goed idee over de verjaardagsmail, mee eens dat dat een stuk effectiever zou zijn.

    geplaatst op
  • Kom op, laten we eerlijk zijn. Is dit nu zo nieuw? Duizenden blogs werken al met dit systeem via een Wordpress plugin. Ook grote partijen als bijvoorbeeld canon.nl hebben al tijden deze functie op hun website.

    geplaatst op
  • Kan me helemaal vinden in de kritiek van Kasper. Goede toepassing ook die je zo even bedacht.

    @Chantal Niemand heeft ooit gezegd dat het zo nieuw is. Bovendien. Niet alles dat nieuw is is goed. En vice versa.

    geplaatst op
  • @Chantal de techniek is zeker niet nieuw, daar heb je gelijk in. Het is wel leuk om vanuit een marketinggedachte naar de ontwikkeling van wehkamp.nl te kijken. In augustus 2008 ging de complete website op de schop om deze web 2.0 te maken. Daarna kreeg mijn wehkamp.nl
    begin dit jaar een metamorfose. Deze social bookmarks zijn blijkbaar de volgende stap.

    De tip van Kapser over een wishlist spreekt mij ook aan! Ik weet niet in hoeverre wehkamp.nl deze social bookmarks in de site heeft verwerkt, maar het lijkt mij wel mooi als je na het kopen van een product (je bent blij) de optie krijgt om dit op je social networks te plaatsen. Bijvoorbeeld: Net de nieuwe [...] bij wehkamp.nl gekocht, morgen in huis!

    geplaatst op
  • Vanwaar de commotie het is toch al jaren bekend dat NL hopeloos achterloopt op meerdere gebieden zoals: mode, flms, muziek en internet.

    geplaatst op
  • Ik als e-commerce fan kijk ik met belangstelling naar de inzet van de bookmark technieken bij Wehkamp. Ik vind nu de producten uit het Wehkamp assortiment zich niet echt lenen om daar nu mee te socialiseren. Ik adviseer Wehkamp om Inkoop / Productmanagement nu te betrekken en social products te sourcen en of exclusief voor Wehkamp producten te laten maken (ik denk aan de "haute couture" van H&M of de PS design collectie van Ikea). Met die social products lijkt me die bookmark functie zeer nuttig voor generatie van extra verkoop als ook voor de verdere uitbouw van het merk Wehkamp (van postoderaar naar gezinswarenhuis met allure).
    Maar ik hou er rekening mee dat Wehkamp er nog meer bedoelingen mee heeft...ze doen daar niets voor de leut.
    Groet, Peter Broeder, http://www.kaleido.nl

    geplaatst op
  • De bookmark functie kan best handig zijn. Maar dat zou dan betekenen dat ze alle producten online houden. Je wil immers niet een dode link aantreffen.
    Wat betreft de wishlist ... dat zou een mooie functie zijn. Zoals Amazon. Wat sterk is aan de Amazon versie is dat ze ook artikelen van andere webshops (zelfs Nederlandse) kunnen opnemen via de bookmarklet. Dan heb je al je wensen op één lijst. Koppelen aan iets als Hyves (widget dan denk ik) is een logische stap. "Mijn" Amazon wishlist met artikelen van o.a. Bol, Apple etc.: http://www.amazon.com/wishlist/2C564LPL8M8IJ (en daar bedoel ik niks mee ;-))

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.