Dries Roelvink vs Fons - ANWB vs KPN

Dries Roelvink vs Fons - ANWB vs KPN
, Hardcopy
@davidbrinks

In de media verschenen de afgelopen tijd berichten dat Dries Roelvink wilde doorbreken in Duitsland. Het bleek een marketingstunt van de ANWB die hiermee inhaakt op Fons van KPN, die dus niet naar Duitsland ging.

Online bureau The People’s Valley heeft met Dries de commercial opgenomen die inhaakt op de Fons-commercial van KPN ‘met autopech in Duitsland’. Dankzij ANWB voor Bedrijven is het Dries Roelvink wel gelukt om op tijd in Duitsland aan te komen en door te breken, in tegenstelling tot Fons. Als onderdeel van deze crossmediale campagne heeft Dries een Duitse versie van ‘Ik Kom Eraan’ opgenomen en is de website www.driesroelvink.de gelanceerd, waar de single gratis te downloaden is.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Leuke inhaker. Maar wanneer gaan merken weer eens vanuit eigen kracht bouwen aan hun autoriteit/imago. i.p.v. al dat 'geleen' van BN'ers? Fons (karikatuur), Dries, Jan Mulder, Ruud Gullit, Wouke, etc. Na 4 x BN'er reclame gezien te hebben, weet je vaak nog steeds niet voor welk merk het is. De sterren leiden enorm af van de boodschap die vaak totaal niet overkomt. Pffffffff.

    geplaatst op
  • Erg grappig. Ik denk dat je dat "de draak steken" met concurrenten, steeds vaker gaat zien.

    Ben benieuwd of KPN nog terug gaat slaan.

    geplaatst op
  • Uit ervaring weet ik dat het gebruik van een BN-er ontzettend veel (free) publicity geeft, Personal Branding kan je dus lenen voor je product / dienst / goede doel.

    Onderzoeken wijzen uit dat mensen zich primair laten beinvoeden door familie en vrienden, (ik voorspel dus meer sociale marketing in 2009) maar ook in een grote mate door rolmodelen (die BN-ers nou eenmaal zijn)

    Voor de BN-ers de kunst om zich te verbinden met een merk / goed doel dat goed in hun straatje past... (knakworst / hazes).

    Ik vermoed dat Dries gaat komen met spotjes waar hij wel direct wordt geholpen bij autopech op de autobahn...

    geplaatst op
  • Ik vind dit werkelijk prachtig bedacht van de creatieve jongens!

    geplaatst op
  • Zou toch mooi zijn als we over een paar jaar helemaal niet meer weten aan welk merk Fons gekoppeld was..maar dat zijn karakter door allerlei advertenties gaat lopen..

    geplaatst op
  • Helemaal N I E T leuk.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.