Dries Roelvink vs Fons – ANWB vs KPN

13 februari 2009, 09:41

In de media verschenen de afgelopen tijd berichten dat Dries Roelvink wilde doorbreken in Duitsland. Het bleek een marketingstunt van de ANWB die hiermee inhaakt op Fons van KPN, die dus niet naar Duitsland ging.

Online bureau The People’s Valley heeft met Dries de commercial opgenomen die inhaakt op de Fons-commercial van KPN ‘met autopech in Duitsland’. Dankzij ANWB voor Bedrijven is het Dries Roelvink wel gelukt om op tijd in Duitsland aan te komen en door te breken, in tegenstelling tot Fons. Als onderdeel van deze crossmediale campagne heeft Dries een Duitse versie van ‘Ik Kom Eraan’ opgenomen en is de website www.driesroelvink.de gelanceerd, waar de single gratis te downloaden is.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

6 Reacties

    wouter

    Leuke inhaker. Maar wanneer gaan merken weer eens vanuit eigen kracht bouwen aan hun autoriteit/imago. i.p.v. al dat ‘geleen’ van BN’ers? Fons (karikatuur), Dries, Jan Mulder, Ruud Gullit, Wouke, etc. Na 4 x BN’er reclame gezien te hebben, weet je vaak nog steeds niet voor welk merk het is. De sterren leiden enorm af van de boodschap die vaak totaal niet overkomt. Pffffffff.


    13 februari 2009 om 11:07
    Rob

    Erg grappig. Ik denk dat je dat “de draak steken” met concurrenten, steeds vaker gaat zien.

    Ben benieuwd of KPN nog terug gaat slaan.


    13 februari 2009 om 11:40
    marnix

    Uit ervaring weet ik dat het gebruik van een BN-er ontzettend veel (free) publicity geeft, Personal Branding kan je dus lenen voor je product / dienst / goede doel.

    Onderzoeken wijzen uit dat mensen zich primair laten beinvoeden door familie en vrienden, (ik voorspel dus meer sociale marketing in 2009) maar ook in een grote mate door rolmodelen (die BN-ers nou eenmaal zijn)

    Voor de BN-ers de kunst om zich te verbinden met een merk / goed doel dat goed in hun straatje past… (knakworst / hazes).

    Ik vermoed dat Dries gaat komen met spotjes waar hij wel direct wordt geholpen bij autopech op de autobahn…


    13 februari 2009 om 12:32
    Karel Geenen

    Ik vind dit werkelijk prachtig bedacht van de creatieve jongens!


    13 februari 2009 om 14:19
    Raimo

    Zou toch mooi zijn als we over een paar jaar helemaal niet meer weten aan welk merk Fons gekoppeld was..maar dat zijn karakter door allerlei advertenties gaat lopen..


    14 februari 2009 om 11:59
    Fons

    Helemaal N I E T leuk.


    14 februari 2009 om 14:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief