IAB Taskforce Search publiceert RFP voor zoekmachinemarketing

IAB Taskforce Search publiceert RFP voor zoekmachinemarketing

De Taskforce Search van het Interactive Advertising Bureau Nederland, bestaande uit vertegenwoordigers van ongeveer 20 organisaties, heeft een Request for Proposal (RFP) opgesteld waarmee opdrachtgevers effectief aan de slag kunnen met zoekmachinemarketing. De RFP vloeit voort uit de doelstelling van de taskforce om de Nederlandse markt voor zoekmachinemarketing verder te professionaliseren en transparant te maken.

Tjeenk Willink, sinds kort voorzitter van de Taskforce Search: “De taskforce verstrekt bijvoorbeeld informatie over de richtlijnen die zoekmachines hanteren ten aanzien van onder andere optimalisatiemethoden en de risico’s bij overtreding er van. Wij zien het als onze taak om adverteerders op de hoogte te stellen van keuzes, consequenties en resultaten van zoekmachineoptimalisatie en -advertising. Om adverteerders verder te helpen met het selecteren van een bureau hebben wij deze RFP opgesteld, die diverse te maken keuzes door adverteerders verheldert. Het IAB ziet deze uitgebreide RFP voorals voorlichtingsinstrument en een stap richting de transparantie die ze wil scheppen tussen zoekmachinemarketingbureaus en adverteerders.”

Wolter Tjeenk Willink (Traffic Builders) nam onlangs de voorzittershamer over van Gert-Jan Munneke (Traffic4U). Het nieuwe bestuur van de Taskforce Search bestaat verder uit Lisa Dijkstra (Traffic4U, vice-voorzitter), Joost de Valk (OrangeValley, events), Eduard Blacquiere (Outrider, research & development) en Roy Huiskes (OnetoMarket, research & development).

Gert-Jan Munneke, scheidend voorzitter van de Taskforce Search: “We hebben de afgelopen twee jaren een goede basis gelegd voor de taskforce. Er is draagvlak en een duidelijke agenda voor de komende jaren. We wensen het nieuwe bestuur veel succes met het verder professionaliseren van de zoekmachinemarkt.”

Andere plannen van de Taskforce ter bevordering van de transparantie, kennisdeling en innovatie in de zoekmachinemarkt worden bekend gemaakt tijdens het event Search Engine Strategies Amsterdam op 16 en 17 maart 2009.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.