We hebben tot na de feestdagen gewacht om te kijken of we voldoende adverteerders konden werven voor het Marketingfacts Magazine. Maar helaas, de kredietcrisis heeft blijkbaar zo hard toegeslagen dat er nauwelijks adverteerders interesse hebben om te adverteren in (nieuwe) magazines. Voor ons reden om de lancering van Marketingfacts Magazine voorlopig uit te stellen.
Hoewel we nog even moeten wachten op de online mediabestedingen (cijfers zullen begin volgende week beschikbaar zijn), heeft Nielsen al wel de mediabestedingen van de overige mediatypen vrijgegeven. Voor het eerst in jaren hebben de mediabestedingen (-4%) en dan met name print (-8%) een flinke dreun gekregen aldus Adformatie. Slechte timing dus om met een nieuw magazine op de markt te komen. Jammer, maar we hopen op korte termijn toch adverteerders te vinden om het eerste nummer op de markt te brengen.
Volgende week tijdens de Webwinkelvakdagen dus niet de lancering van het magazine, maar in plaats daarvan zal ik een korte presentatie geven over uitgeven in crisistijd. Nog geen idee wat ik precies ga vertellen, maar erg positief zal ik dus niet zijn over uitgeven op dode bomen! ;-)