10,6 miljoen Nederlanders beleven 3FM Serious Request

10,6 miljoen Nederlanders beleven 3FM Serious Request
, Habbo.nl

{title}5,9 miljoen luisteraars, 6 miljoen kijkers, 623.000 unieke bezoekers 3FM.nl, opbrengst: 5.637.937 euro. 3FM Serious Request 2008 bereikte 10,6 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder via radio, tv en internet. Dit staat gelijk aan 75 procent van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder. 11,2 Miljoen Nederlanders (79 procent) waren op de hoogte van de actie. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos en Jansen in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek.

De actie, die 3FM samen met het Nederlandse Rode Kruis organiseerde voor vluchtelingenhulp, bereikte 300.000 mensen méér dan in 2007. 3FM Serious Request 2008 werd uitgezonden van 19 t/m 24 december 2008. Lees ook: ‘Twitter tijdens 3FM Serious Request: Gericht sociaal’.

‘3FM Serious Request leverde niet alleen een recordopbrengst voor het vluchtelingenprogramma van het Rode Kruis op. Het evenement breekt crossmediaal alle records. Nederland heeft Serious Request in zijn hart gesloten en volgt de 3 dj’s in het Glazen Huis trouw via diverse media,’ zegt Florent Luyckx, 3FM zendermanager. ‘Ook de Glazen Huizen in Gent, Malmö en Nairobi zijn succesvol geweest en genereerden in België, Zweden en Kenia ongekend veel aandacht voor het lot van de 36 miljoen vluchtelingen wereldwijd.’ 

Spectaculaire groei
De spectaculaire groei van 3FM Serious Request deed zich voor bij zowel de radio- als tv-uitzendingen van 3FM Serious Request. Naar de radio-uitzendingen op 3FM luisterden 5,9 miljoen mensen. In 2007 was dat 5,2 miljoen. Ook de tv-uitzendingen van het evenement zijn beter bekeken. In totaal keken 6 miljoen mensen naar de tv-uitzendingen van 3FM Serious Request, in 2007 waren dat er 5,4 miljoen. Dit jaar kon men 3FM Serious Request volgen via Nederland 1 en 3, de etalagekanalen van vrijwel alle kabelexploitanten en via 101; één van de digitale themakanalen van de NPO. Daarnaast was op dinsdag 23 december rond 20.30 uur de livestream van 3FM Serious Request te volgen op alle drie de publieke televisiezenders dankzij een storing in Hilversum.

Websitebezoek gestegen
Het aantal unieke bezoekers van de speciale Serious Request website is indrukwekkend gestegen. Dit jaar 623.000 in de periode van 19 t/m 24 december. Dat was in 2007 nog 371.000. Het totaal aantal pageviews was 7,4 miljoen. Via de website kon men de verrichtingen van de DJ’s in het Glazen Huis volgen, platen aanvragen en bieden op bijzondere veilingitems. Er werden 1.7 miljoen Live streams opgestart. Via Twitter was dit jaar ook alles te volgen en daar gaat 3FM in 2009 zo te zien mee door

Opbrengst
3FM Serious Request bracht in Nederland 5.637.937,- euro op. Ook in Gent stond een Glazen Huis. Studio Brussel zamelde met de Belgische variant “Music for Life” een bedrag in van €3.503.246,-. Dit jaar stond er van 13 tot en met 19 december ook een Glazen Huis in het Zweedse Malmö. De dj´s van het publieke radiostations P3(radio) en SVT (televisie) brachten een bedrag van 277.778 euro bijeen met de Zweedse versie van Serious Request Musikhjalpen. Totale opbrengst van 3 Glazen Huizen is 9.418.961 euro.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Wat ik me dan afvraag, hoeveel overlap zit er in die cijfers. Ik heb én internet, én radio, én televisie gekeken, dus telt dat al 3 dubbel. Zo zullen er nog veel meer zijn.

    geplaatst op
  • @Willem
    er zal inderdaad best veel overlap tussen zitten. Waar het om gaat is dat 10,6 miljoen Nederlanders (inwoners Nederland) er op een manier (Radio,TV, Internet) mee in aanraking gekomen zijn. Het heeft hun bereikt. Ik zat net naar de cijfers van de Top2000 (http://www.radio2.nl) te kijken en die hebben het ook over 10,6 miljoen. Opvallend of toeval? 2 verschillende evenementen op andere data, 2 verschillende onderzoeksbureaus, hetzelfde bereik cijfer.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.