ReclameReview: Tiny & Lau zijn terug!
Credits:
Bureau: Etcetera/Pool
Creatie/regie: Edward Bardoul, Raymond van Schaik
Editor: Jelmar Hoekstra
RTV: Joze Rikken, Eva Ambtman
Klant: Michel Schaeffer
De doelstelling:
Duidelijk maken dat je een ontspannen kerst hebt als je kerstcadeaus koopt bij Bol.com.
De uitwerking:
Eind vorig jaar was het Rotterdamse echtpaar Tiny & Lau een hit op internet dankzij hun met vloeken en schelden doorspekte voorbereidingen op het kerstfeest. Dit jaar gaat het er een stuk relaxter aan toe. De stress van de kerstinkopen blijft achterwege, want het stel kocht de cadeaus online via Bol.com.
Het oordeel:
Na een hilarische sinterklaascommercial komt Bol.com nu met deze kerstvariant. En wederom vind ik hem erg sterk. Je zit gewoon te wachten op het moment dat Lau weer ontploft in een van zijn scheldkannonades. Maar dat gebeurt dus niet. Oftewel: hier is heel goed gebruik gemaakt van een verwachtingspatroon om de boodschap over te brengen. Nadeel: er zullen ongetwijfeld mensen zijn die geen idee hebben wie Tiny en Lau zijn. Voor die doelgroep sla je dus finaal de plank mis met deze commercial.
Hoeveel takes zouden ze nodig hebben gehad…
Ik zat al te wachten tot deze op MF gepost zou worden.
Geweldige commercial. Erg goed gebrui gemaakt van deze twee figuren, en de boodschap daarna is treffend. Top.
Mensen die het originele filmpje niet kennen begrijpen totaal niet waar dit over gaat natuurlijk..
Het feit dat ik deze SBS6-humor totaal niet voel heeft enige invloed op mijn standpunt naar deze commercial toe.
Echter begrijp ik wel dat de massa dit natuurlijk schitterend vindt, dus een goede zet van Bol.
Typisch gevalletje jammer na de sinterklaas reclame. Die was briljant, deze is echt een misser. zeker als je dit duo niet kent (zoals ik). als dit voorbij zou komen zou ik niet doorhebben wat het was en waarschijnlijk gaan zappen, dus ook niet zien dat het van bol.com afkomstig is.
Ze hadden inderdaad even een flashback moeten opnemen naar video van vorig jaar om de context te plaatsen. Leuk voor degene die het herkennen; geen idee waar het over gaat voor degene die het filmpje vorig jaar hebben gemist.
Wanneer je het ziet als een kleinschalige viral is hij geniaal. Meer moet je er ook niet achter zoeken denk ik 🙂
Hij is goed. Leuk gedaan van BOL.
Ze hadden toch ook reclame gemaakt voor een voetbal site?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!