Na het overweldigende succes van hun vorige kerstfilmpje zijn Tiny & Lau terug, maar nu in een commercial voor Bol.com.
Credits:
Bureau: Etcetera/Pool
Creatie/regie: Edward Bardoul, Raymond van Schaik
Editor: Jelmar Hoekstra
RTV: Joze Rikken, Eva Ambtman
Klant: Michel Schaeffer
De doelstelling:
Duidelijk maken dat je een ontspannen kerst hebt als je kerstcadeaus koopt bij Bol.com.
De uitwerking:
Eind vorig jaar was het Rotterdamse echtpaar Tiny & Lau een hit op internet dankzij hun met vloeken en schelden doorspekte voorbereidingen op het kerstfeest. Dit jaar gaat het er een stuk relaxter aan toe. De stress van de kerstinkopen blijft achterwege, want het stel kocht de cadeaus online via Bol.com.
Het oordeel:
Na een hilarische sinterklaascommercial komt Bol.com nu met deze kerstvariant. En wederom vind ik hem erg sterk. Je zit gewoon te wachten op het moment dat Lau weer ontploft in een van zijn scheldkannonades. Maar dat gebeurt dus niet. Oftewel: hier is heel goed gebruik gemaakt van een verwachtingspatroon om de boodschap over te brengen. Nadeel: er zullen ongetwijfeld mensen zijn die geen idee hebben wie Tiny en Lau zijn. Voor die doelgroep sla je dus finaal de plank mis met deze commercial.