Uitgaven advertising VS dalen met 1,7 procent

Uitgaven advertising VS dalen met 1,7 procent

De totale advertentie-uitgaven in de VS dalen in de eerste negen maanden van dit jaar vergeleken met de eerst negen maanden van 2007 met 1,7 procent. Dat blijkt uit data van TNS Media Intelligence (via: Marketingcharts). ‘Media ad spending, which began tiptoeing into negative territory in early 2007, has crossed an inflection point in the past six month as the economic downturn has become more widespread,’ analyseert Jon Swallen van TNS.

Ook in het vierde kwartaal verwacht TNS een daling. ‘Consumer spending levels, which drive the corporate profits that in turn fund marketing budgets, remain a serious concern and will have a strong influence on the depth and duration of the current difficulties facing advertising.’ Internet display advertising laat in deze meting een vertraagde groei zien van 7 procent. Het is al het vijfde achtereenvolgende kwartaal dat de groei aan het afnemen is. Zie hieronder een tabel met de verschillende mediumtypen:

{title}

Vooral lokale media hebben het zwaar in de VS. Lokale radiostations en magazines zien een sterke daling aan advertentiebestedingen. En bij de dagbladen gaat het zowel landelijk als regionaal hard bergafwaarts met 10 procent. Net zoals bij de print magazines, zowel consumer als b2b. Wie geïnteresseerd is in het totale advertentielandschap in de VS en de veranderingen per branche wat betreft bestedingen: lees het volledige artikel op Marketingcharts of, beter nog het persbericht van TNS Media Intelligence zelf.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.