Op of over het randje?

15 december 2008, 05:07

Zeik je concurrentie nooit af, is een veel gehoorde uitspraak als het om marketing of sales gaat. Maar je kan soms op een ludieke manier wel je concurrentie een stoot onder de gordel geven. De Media Monks Business plan video viel over het algemeen in goede aarde. De meeste mensen vonden hem leuk gedaan, moest kunnen. Nu kwam ik bovenstaande video tegen op Arbeidsmarkt.blogo.nl. Ik vraag me af: is hij op, of over het randje? Is dit nog grappig of laag bij de grondse concurrentie bashing?

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

11 Reacties

    Bjorn Franke

    Het is in ieder geval niet grappig…


    15 december 2008 om 07:41
    mgvandenbroek

    Het eerste woord dat bij mij opkwam was “stom”. Denk dat ik het daarbij laat…. 😉


    15 december 2008 om 09:16
    Henk W

    Met zulke genant slechte video’s zet een organisatie vooral zichzelf voor lul.


    15 december 2008 om 10:34
    Pieter W

    Geen idee waar het over gaat…


    15 december 2008 om 11:32
    Jorn

    Ik vind het een beroerd filmpje dat werkelijk nergens op slaat.


    15 december 2008 om 12:34
    Ronald D.

    Een eenmalig iets als van de Media Monks kan op zich nog wel. Er zijn echter voorbeelden te vinden van blogs & sites die zich meer richten op het zieken van de concurrentie in plaats van te berichten over de eigen producten, diensten en ontwikkelingen. Ik noem een Jaap.nl, die op de blog weinig inhoudelijks te vertellen heeft… Zonde van de tijd en moeite, net als het AGO/NOA filmpje. Ben benieuwd of er nog meer van zulke voorbeelden te vinden zijn? Iemand?


    15 december 2008 om 13:25
    Polle

    Erg flauwe hap, beetje kansloos zelfs…


    16 december 2008 om 14:58
    Paul

    Het kan grappig zijn. dit filmpje is overigens echt k*t maar goed.

    Het nadeel van dergelijke acties is dat je kan zeggen: “Als ze het daarvan moeten hebben kunnen ze er blijkbaar niet inhoudelijk op de concurrentie ingaan”


    16 december 2008 om 17:33
    chi666

    @Paul: kan je uiteleggen wat je bedoeld met: echt k*t maar goed?

    Ik kan het tweeledig opvatten, echt k*t, maar goed (dus dat je het gewoon slecht vind) of vind je het nu wel een goed fimplje, maar van slechte kwaliteit?


    16 december 2008 om 18:10
    paul

    het ging me om de kwaliteit van het filmpje…het idee is wel grappig vind ik.


    16 december 2008 om 19:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!