Twitter for business volgens O’Reilly

1 december 2008, 07:52

{title}

Vorige week werd de miljardste tweet verzonden via Twitter. En de actieve userbase van de microblogdienst blijft procentueel gelijk, terwijl er steeds meer gebruikers bij komen. ‘Erg ongebruikelijk voor dit type dienst, normaal gesproken zou het aantal actieve gebruikers relatief gezien afnemen,’ is de analyse van Sarah Milstein, Web 2.0 consultant bij O’Reilly. Milstein legt de basics van Twitter nog één keer uit. Voor iedereen die het niet doet of die niet wil geloven dat Twitter potentie heeft. Onderstaande video duurt een uur. Dat is lang. Tóch veel kijkplezier gewenst, ook namens Paul van Veenendaal (zie tweet).

De beschrijving van de O’Reilly TV Webcast op YouTube:

Twitter—the messaging service that lets you send instant, short updates to people around the world—is fast becoming a mainstream communication tool.In this webcast, Sarah Milstein shows how to use Twitter and other micro-messaging services at work. She covers the the benefits and challenges of this exciting new medium, along with best practices and potential pitfalls you can avoid.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Lander Boeckx

    Zoals ik al op mening andere blogs heb gezegd is twitter een van de beste social networks, die perfect inspeelt op wat mensen willen. Ik geloof dan ook in de toekomstige kracht ervan en ik denk dat de community nog een enorme groeimarge heeft. Tevens zal binnekort Twitter aan advertising kunnen beginnen doen, net zoals netlog en zo enorm kunnen investeren in technologische vooruitgang.

    Vriendelijke groeten,

    Lander Boeckx


    1 december 2008 om 09:01
    mgvandenbroek

    @Lander: Dank voor je comment en stellige woordkeus. Heb je er ook argumenten bij die je wilt delen? 😉


    1 december 2008 om 09:05
    Paul van Veenendaal

    Haha! 😉


    1 december 2008 om 09:11
    ewout@onedaycompany.nl

    Hai Matthijs, ik had hem ook al op mijn blog staan, hij is inderdaad goed.

    Nog een handige aanvulling :

    De eerste 10 minuten gaat over Twitter in het algemeen

    Na 10 minuten gaat het over Business use & practices.

    Na 30 minuten begint de Q&A;


    1 december 2008 om 09:21
    mgvandenbroek

    @Ewout: Dank je wel, topaanvulling! Een uur is érg lang 😉


    1 december 2008 om 17:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief