Concept voor Marketingfacts TV: Wie is dat eigenlijk?
Deze week wordt er elke dag een videoconcept aan jullie gepresenteerd. Deze concepten zijn bedoeld voor Marketingfacts TV en worden onder begeleiding van Gijsbregt Brouwer en Matthijs van den Broek ontwikkeld door studenten van de HvA. De definitieve oplevering van de videoconcepten zal plaatsvinden in januari. Graag ontvangen wij feedback op de videoconcepten.
Vandaag is het de beurt aan “Wie is dat eigenlijk?”. In dit concept krijgen bloggers van Marketingfacts een gezicht. We gaan bij ze langs of naar een locatie waar zij hun inspiratie vandaan halen. Zo kan het zijn dat we in het ene item bij iemand thuis zitten en in het volgend item in een park midden in de stad. Zo krijg je een beeld van de persoon achter de artikelen op Marketingfacts!
@Danny: ah, mijn reactie kruist jou reactie; dank voor de aanvulling!
@Marco
Het grootste verschil tussen vloggers on the road en dit concept is dat dit concept door Marketingfacts zelf opgenomen kan worden.
Zelf een camerateam op pad sturen en zelf de filmpjes monteren.
Daar zitten inderdaad kosten aan verbonden. Van elk concept word een break-even punt onderzocht.
Wat moet je doen om dit te betalen.
Leuk concept. Ook leuk om dit door de studenten van IAM at de Hva uit te laten voeren. Ik ben zelf net bijna klaar met die opleiding, dit soort initiatieven hadden tijdens mijn schoolbank-tijd erg welkom geweest.
Succes!
kun je het volgende filmpje opnemen zonder al dat achtergrondlicht, het leidt enorm af, doet de boodschap geen goed.
dit lijkt me een goed concept. Wat ik bij vloggers on the road minder vond is dat het kwaliteitsniveau nogal kan verschillen. Nu heeft MF het zelf in de hand.
Ik vind alleen het demofilmpje wel een klein beetje tenenkrommend cheasy met oa die eendjes en bladeren… Mag wel gewoon strak en zakelijk wat mij betreft.
Goed concept? Wat vind je er zo geweldig aan? ..
Lage kwaliteit camera. Lage kwaliteit audio. Er gespeeld allemaal.
Anyway, concentreer je eerst op het blad en verzin daarna een jong, hip en informatief tv kanaal.
Dit is allemaal zo cliché … 1x leuk 2x leuk 3de keer ? … brrr .. bibop.tv maakte dezelfde fout.
Hallo ik ben ook 1 van de 7 studenten die aan dit project voor Marketingfacts werkt.
@siNix
De kwaliteit van het demo filmpje is inderdaad niet echt om over naar huis te schrijven maar deze was ook meer gemaakt om te zien of het format op zich zou werken.Het is de bedoeling dat de uiteindelijke filmpjes met een betere camera worden opgenomen. In het echte filmpje zal ook het acteer gehalte een stuk minder zijn, neem dat maar van mij aan.
Erwin
Ok, ik ben benieuwd. Ik zou zeker een audiostok adviseren of misschien van die zendertjes op je blous/trui.
Hebben jullie al gepolst of er uberhaupt wel interessen is voor dit soort formats?..
Juist daarom betrekken we de Marketingfacts community bij dit project.
Niet dat we achteraf alle concepten en video’s klaar hebben en dat er dan niemand interesse in heeft.
Met de feedback die jullie ons geven kunnen we de concepten aanpassen/verbeteren.
Dan hebben we aan het eind een product waar de hele community wat aan heeft.
aardig concept maar kan nog veel sterker
haal er per blogger iets uit wat echt vet is
maar probeer niet geforceerd grappig te zijn
en natuurlijk betere hardware gebruiken
de kijker neemt geen genoegen met halfbakken videomateriaal
succes!
kaiman
Brbrbr, ik word helemaal duizelig. Hebben jullie op school niet geleerd dat je niet over de as moet gaan.
Zeker met die harde cuts, wordt de verwarring nog groter.
Zitten we nu echt te wachten op dit soort filmpjes? De egotripperij is tenenkrommend en ik mis de nieuwswaarde. De kwaliteit van de demo video is amateuristisch, dit kan echt veel beter. Doe het goed of doe het niet zeg ik altijd.
Dankjewel voor al jullie feedback, Hiermee kunnen we in ieder geval ons zelf verbeteren. @pixites de filmpjes die uitleg geven over de concepten zijn in 1 dag opgenomen, de volgende zullen in dezelfde vorm zijn. Vandaag komt er nog een concept online. Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.
Ik wordt hier niet echt warm van en het kost me moeite om een filmpje van een collega-blogger af te kijken.
Als je de blogger wilt laten zien dan zou ik meer van de actualiteit uit gaan. Pak de “deze week hot” lijst en neem 1 blogger uit de top 5 met wie je verder praat over het onderwerp en de reacties daar op. Zo stel je het onderwerp en niet de persoon centraal.
Hallo, ik ben ook een van de studenten die mee werkt aan dit project.
Ik wil graag duidelijk stellen dat de kwaliteit en de professionaliteit van deze filmpjes niet representatief zijn voor de uiteindelijke filmpjes van MarketingFacts TV. Deze filmpjes zijn opgenomen met apparatuur waar wij toevallig zelf over beschikken en het dient meer als voorbeeld en verheldering van het concept dan als een “finished product”.
We zijn meer geïnteresseerd in feedback over het concept. Zou het kunnen werken? Zouden jullie het interessant genoeg vinden?
Bedankt voor alle opbouwende kritieken die we tot nu toe hebben gekregen, maar hou wat ik net heb gezegd wel duidelijk voor ogen. Dat de kwaliteit niet representatief is voor het uiteindelijke product.
Bedankt.
Leuk idee. Alleen jammer van al dit soort initiatieven vind ik dat iedereen zijn ‘eigen tvkanaal’ begint.
Misschien kan er samenwerking met bijvoorbeeld blueshots.tv gezocht worden?
Steven,
Jullie gooien alles op de apparatuur. Er zijn echter genoeg dingen te verbeteren zonder dat je er betere apparatuur voor nodig hebt. Op technisch vlak; meer zoomen, meer pannen, niet over de as gaan, meer variatie in shots, meer relevante shots, minder harde montage, beter letten op belichting, betere locatie kiezen, interviewen etc.
Ik weet niet welke opleiding jullie volgen, maar ik mag hopen dat het niet de audiovisuele is.
@Jacobien
Tuurlijk kun je niet alleen de apparatuur de schuld geven.
Als ik voor mezelf spreek ben ik een amateur als het aankomt op video.
Maar da’s het mooie aan een project als deze. Je leert een hoop tijdens het maken.
Die demo hebben we gemaakt omdat we dachten dat het leuk was om een voorbeeld te geven hoe zo’n filmpje eruit zou komen te zien. En we vonden het zelf ook leuk om te maken.
Dat het niet aan alle eisen van video voldoet is duidelijk te zien. Zelfs zonder de opleiding audiovisueel te volgen. De volgende keer hebben we ook een paar weken om het te maken en niet een paar uur. Dan zal het resultaat veel beter zijn.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!