De techvrouwen komen er aan!

14 november 2008, 05:11

Savvy MagazineInternationaal volg ik al een tijdje de stappen van Kate Everett-Thorp (Real Girls Media Network) en ken ik gadgetblogs voor vrouwen als Popgadget, Gadget Miss en The Next Women. Ook in Nederland lijken vrouwen zich steeds meer op technologie en gadgets te richten. Zo werd eerder dit jaar Dutchcowgirls gelanceerd en ontving ik deze week het bericht van Annemarie Korevaar dat HUB Uitgevers komt met een handbagsize glossy voor vrouwen: Savvy Magazine.

Uit het persbericht: “Savvy Magazine of Women’s Guide to Gadgets is voor hen die nieuwsgierig zijn naar elektronische wannahaves waarmee ze hun drukke leven kunnen vereenvoudigen en verrijken. Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan mobiele telefoons, digitale camera’s, mininotebooks, navigatie en vele andere makkelijke hebbedingen. Bovendien wordt dit alles beschreven door vrouwen, voor vrouwen. Dus geen saaie lijstjes met productspecificaties, maar persoonlijke ervaringen en meningen van de doelgroep zelf. Giet daar overheen een flinke dosis design en fashion, et voilà: Savvy Magazine.”

Savvy Magazine ligt vanaf 20 november in de winkel in een oplage van 50.000 exemplaren (de verkoopprijs is € 3,95) en is uiteraard ook online te vinden op www.savvymag.nl (waarom niet als blog eigenlijk?). Ik wens hoofdredacteur Mireille Rameau en alle betrokkenen in ieder geval veel succes met het nieuwe magazine!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Beer Bergman

    Goeiemorgen. Wordt wakker. De techvrouwen ‘have been hanging around there all the time’. Mag ik even kwijt dat ik de titel van je artikel nogal denigrerend vind?

    Vrouwen waren altijd al bezig met hard coding en Internet developing issues (vanaf 1997 ben ik een tijd actief geweest op http://www.wise-women.org) en ook in nederland bestaat er een community (www.womenontheweb.nl/) met behoorlijk wat technische vrouwen. Er zullen er vast nog wel meer zijn die ik niet ken.

    Zullen we er maar van uitgaan dat technische sites ook gewoon door vrouwen worden gelezen, ook al zijn het er misschien minder?

    Dus… fijn voor Savvy Magazine, maar al die sites met ’tech – mode – shopping’… ik snap dat het een gat in de markt is, maar met ’techvrouwen’ heef het niet veel te maken, vooral met consumeren. Zijn technische mannen eigenlijk ook alleen maar geïnteresseerd in de combinatie ’tech – voetbal – auto’s – sex’…


    14 november 2008 om 22:23
    media

    @Beer: waarom denigrerend? Is in ieder geval niet zo bedoeld en uit onderzoek (n=1) blijkt dat het helemaal niet als denigrerend wordt ervaren.


    15 november 2008 om 06:33
    Beer Bergman

    Oké, ben ik weer gerustgesteld, een beetje dan :-).


    15 november 2008 om 08:13
    Maaike de Laat

    Wat Beer zegt. Dit blad lijkt weinig met technologie te maken te hebben, maar vooral over spullen te gaan die je kunt kopen. En dat zijn dan deze keer toevallig telefoontjes in plaats van kleding.

    Ik vermoed dat ik tot de doelgroep behoor, maar doe mij maar een blad dat echt ergens over gaat, zoals bijvoorbeeld de Wired.


    15 november 2008 om 08:52
    media

    @Maaike: heb al spijt dat ik deze titel heb gekozen; gaat inderdaad meer over wannahave gadgets dan over tech.


    15 november 2008 om 09:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!