Goed idee: Face Replaced

13 november 2008, 08:41

Goede ideeën hoeven niet altijd ingewikkeld te zijn of duur om uit te voeren. Opstartkosten, kantoorruimte huren, computers kopen. Kan. Maar het hóeft niet. Via @Droombos (zie: tweet en posting) liep ik tegen FaceReplaced aan. Simpel stappenplan: Zet iets voor je gezicht, zorg ervoor dat daar een foto van gemaakt wordt en stuur je foto naar facereplaced@gmail.com.

Kind kan de was doen. Bovenstaande video is trouwens al 60.000 keer bekeken. De site is pas sinds begin deze maand in de lucht. Is dit gewoon leuk; een grappige gimmick? Ja en nee, wat mij betreft.

{title}Want alles begint bij een goed idee. Toen ik deze foto zag van iemand die een blauwe M&M voor zijn hoofd hield kreeg ik wel een notie van het begin van een commercieel idee rondom dit project. En toen ik deze muis van Dell en dit iPhone gezicht zag kreeg die notie al een wat vastere vorm. In de gaten houden, deze jongen? Kan best zijn, dat hij het concept gekopieerd heeft, trouwens. Geeft dat?

Natuurlijk heb ik geprobeerd om het plaatje hier links op de homepage van FaceReplaced te krijgen (mooi stukje branding?). Dat is tot op heden niet gelukt, maar dat komt vast nog. Maar misschien is hij wel niet leuk genoeg. Dat zou balen zijn.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Paul Schoenmakers

    Er is ook een soortgelijk initiatief waarbij mensen hun gezicht vervangen door LP hoezen. Leuke remakes van oude albums!


    13 november 2008 om 10:18
    Oli4b

    Nauwelijks grappig te noemen. Erg jammer dat de vergelijking met de lphoezen wordt gemaakt. Dat is namelijk wel creatief, leuk en verrassend,


    13 november 2008 om 12:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!