Blackberry Storm een serieuze iPhone concurrent

22 oktober 2008, 04:38

Ik ben vorige week naar RIM gegaan in Canada om de nieuwe Storm te bekijken. Een overzicht over de Blackberry Storm met de voor en nadelen tov de iPhone. Verder Roger Enright van Vodafone Global over de marketing bonanza die ze gaan beginnen.

Rodger Enright Vodafone group manager storm introduction vertelt waarom zij als vodafone een exclusive hebben voor lifetime van het product en hoe ze wereld gaan overspoelen met reclame. Ze verwachten er vele miljoenen van te verkopen, veel meer dan de N96.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

12 Reacties

    MichelF

    Ik ga liever voor de HTC Touch HD. 800 pixels in de lengte zodat bijna alle websites in liggende modus goed te zien zijn. Bovendien een 5mp camera en WiFi.

    De ‘knopjes’ die je bij de Storm echt moet indrukken lijkt me daarintegen wel een groot voordeel…


    22 oktober 2008 om 06:36
    media

    Geen Wifi in de Storm? Hmmm, da’s toch wel minder; of wordt het geleverd met onbeperkt-internetten abonnement?


    22 oktober 2008 om 18:39
    Johannes

    Ik zie de Storm als een verbeterde versie van de Iphone. Iphone was voor de zakelijke gebruiker echt bagger, omdat de agenda/mail/contacten applicaties minder goed zijn. Daar blackberry natuurlijk de allerbeste in. Touchscreen zal ook beter werken. Typen op een iphone is niks.

    Maar een touchscreen zal altijd een nadeel blijven: het zuipt je batterij sneller leeg en het is natuurlijk veel kwetsbaarder. niet laten vallen dus! En eigenlijk past dit niet bij Blackberry omdat ze juist bekend staan als oerstevige toestellen die je rustig kan laten vallen, en waar geen fancy toeters en bellen op zitten. Gewoon een werkpaard.

    Deze telefoon is puur voor de consument bedoeld en de zakelijke gebruiker zal veel liever een Bold hebben.


    25 oktober 2008 om 09:15
    Johannes

    Het is ook echt een zwaar nadeel dat je hem alleen bij voda kan kopen. De zakelijke gebruiker heeft veel liever KPN!

    60% van de bedrijven zit momenteel bij KPN.

    Kpn heeft een beter netwerk, 2x zo hoge datasnelheden, Business Centers voor als je service nodig hebt en de zware gebruiker is bovendien goedkoper uit bij KPN


    25 oktober 2008 om 09:18
    Jan Klaassen

    Johannes,

    jij schreef:

    Kpn heeft een beter netwerk, 2x zo hoge datasnelheden, Business Centers voor als je service nodig hebt en de zware gebruiker is bovendien goedkoper uit bij KPN

    ==

    Dit alles heeft Vodafone niet?? Voda heeft een even goed, soms net iets beter, netwerk dan KPN. Datasnelheden zijn bij Voda even hoog, ookf 3.6mbps en binnenkort 7.2. Voda heeft toch ook servicewinkels? En kwa kosten kunnen we ook discussieren…

    Eerst goed laten informeren alvorens je iets plaatst.;)


    21 november 2008 om 14:55
    johannes

    @ Jan klaassen

    Das niet waar. Het laatste nieuws is dat Voda de snelheden voor mobiel internet zelfs gaat verlagen naar 256 kbps. En dat terwijl de abonnementkosten gelijk blijven!

    Vodafone heeft niet zoiets als business centers waar monteurs rondlopen.

    Je zegt dat ik me eerst goed moet laten informeren voor ik iets plaats maar volgens mij kan ik dat beter van u zeggen. Ik werk in deze branche, u ook?


    21 november 2008 om 15:25
    johannes

    @MichelF

    Nou vooruit, door de drukte had ik dit kakelverse bericht nog niet gezien.

    Maar wat een domme zet zeg! Blijkbaar enorm veel klachten gehad en terecht!

    Maar nog altijd zitten ze niet aan de 7200 kbps zoals KPN. voorlopig blijven ze op 3600 volgens dit laatste persbericht.

    Dus voor mobiel data zou ik toch maar KPN kiezen i.p.v. Voda


    21 november 2008 om 15:37
    johannes

    Wat RIM echt eens moet doen, is zorgen dat er betere support komt voor BES software.

    De Engelse website is onduidelijk en er zijn nogal wat IT’ers die moeite hebben met het installeren van de professional server software. Een technical support call word ergens beloofd, maar hoe je aan het nummer komt? Ook het gedoe met licenties mag wel wat makkelijker.

    Lijkt me verstandig dat RIM eerst eens daar aandacht aan schenkt. En zorgen dat toestellen goed leverbaar zijn.


    7 december 2008 om 10:00
    ban

    Johannes,

    Wat betreft de exclusiviteit van BB Storm bij Vodafone. Ik heb van Vodafone zelf begrepen dat het maar voor 1 jaar is.

    Ik baal ook van de slechte leverbaarheid van de de Storm, maar dat wordt denk ik veroorzaakt door zijn succes. Hetzelfde zag je bij iPhone en een zijstraatje… de Wii.

    Je klinkt nogal negatief over BB Storm en Vodafone. Elk product / merk heeft zijn voor- en nadelen. Er blijft altijd iets te wensen over. En maar goed ook. Anders zal er geen innovatie zijn.


    7 december 2008 om 22:23
    marlies

    Ik heb de BB storm nu een maand en ik ga hem morgen terug brengen naar de winkel. Wat een … ding. Het screen valt regelmatig uit, touch screen reageert waardeloos, menu loopt vast als je je instellingen aan het wijzigen bent. Ik ben er zeeeer ontevreden over, hoop dat vodaphone met een beter alternatief kan komen!

    marlies


    2 april 2009 om 15:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!