Kwart Nederlanders twijfelt over mobiele telefonie

30 september 2008, 04:30

{title}‘Van alle abonnementen variërend van een krantenabonnement tot het abonnement voor de televisie, twijfelen Nederlanders het meest aan het abonnement voor de mobiele telefoon. Belangrijkste redenen hiervoor zijn de kosten, een nieuwe mobiele telefoon en de contractsduur.’ Persbericht van gisteren: het blijkt uit een onderzoek van Ben (terug van weggeweest) waarin 850 Nederlanders gevraagd werd gevraagd naar twijfels (ja, we twijfelen over alles, vooral over ons gewicht, onze baan en opleiding, kledingkeuze maar niet over onze relatie of huwelijk).

Interessant, maar terug naar de mobiele telefoon. ‘Een op de tien Nederlanders wil zich in het huidige economische klimaat liever niet binden aan een lang contract. Bovendien twijfelt ruim een op de drie respondenten aan het mobiele abonnement. De helft van deze mensen vindt bovendien dat ze te veel verplichtingen hebben. Een op de vier zegt te twijfelen over de contractsduur van het mobiele abonnement. Een op de vijf prepaid bellers noemt deze reden om geen mobiel abonnement af te sluiten.’

En daar komt ie: ‘Ben vindt het heel logisch dat mensen twijfelen. Ben vindt, dat twijfelen menselijk is en vaak ook verstandig.’ Dus, hoef je bij Ben niet vast te zitten aan een abonnement. ‘Je kunt je abonnement aanvragen, aanpassen of opzeggen wanneer je wilt.’

Slimme pr, Ben?!. Onderzoekje doen naar twijfel, inhaken op die twijfel, en de twijfelaars proberen binnen te harken met je ‘bij-ons-mag-je-twijfelen-over-alles’ abonnementvormen en losse simkaarten. Wél beetje makkelijk: ligt er vrij dik bovenop.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Anonymous_

    Het ligt er vrij dik bovenop maar aan de andere kant: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?


    30 september 2008 om 12:34
    Paul Hottinga

    Hele vooruitgang in de conservatieve provider wereld.

    Betekend waarschijnlijk wel dat de telefoons een stuk duurder worden dan bij een 1 jarig abonnement?


    1 oktober 2008 om 02:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!