Onderzoek gebruik social networks collegestudenten VS

23 september 2008, 04:30

Voor de meerderheid van de collegestudenten in de VS is social networking dagelijkse kost. Het percentage studenten dat nooit een social network gebruikt, is gedaald van 25 procent in 2006 naar 11 procent in 2008. EDUCAUSE vergeleek het gebruik van social networks op 44 Amerikaanse colleges en universiteiten in 2006, 2007 en 2008. ‘It found that nearly twice as many students at these institutions use social networks every day in 2008 (59%) than did in 2006 (33%)’, schrijft eMarketer. Zie hieronder de tabel van eMarketer voor een volledig overzicht.

‘According to EDUCAUSE, 57.5% of students ages 18 and 19 use the sites at least 6 hours per week, compared with 38% of students ages 20 to 24.’ Kortom, social networks hebben een constante aanwezigheid in het leven van studenten. Is voorstelbaar, maar nu dus weer eens onderzocht. En belangrijker: het gebruik van social networks neemt alleen maar toe gaandeweg de jaren. Jonge studenten (aankomende generaties) zorgen voor nóg meer groei.

{title}

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Matthijn

    Op mijn kantoor multitasken de jongere software developers de hele dag door. Ze genereren code terwijl ze een online racespel spelen, het nieuws lezen op de andere monitor. Via twitter, hyves ed hebben ze contact met hun vrienden en ondertussen volgen ze een discussie.


    23 september 2008 om 04:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!