ReclameReview: Fiat Bravo

ReclameReview: Fiat Bravo
, Hardcopy
@davidbrinks

De Fiat Bravo-koe zegt eens iets anders dan boe.

Credits:
Bureaus: CCCP, Maarten.nl, Earforce, Postoffice
Account: Saskia Geesink
Creatie: Johan Eleveld, Kiona de Vries
Klant: Martijn Klinge, Robbert van den Heuvel
RTV: Berthine van Dalen
Regie: Han Wennink
Seeding: Pool Worldwide

De doelstelling:
Likeability creëren/houding ten opzichte van de Fiat Bravo positief beïnvloeden.

De uitwerking:
Het gaat goed met Fiat. Hoge kwaliteit en Italiaans design. De Fiat Bravo is door Autoweek niet voor niets bekroond met de prijs voor het meest innovatieve design. De nieuwste viral voor de Fiat Bravo is dan ook een rechtstreekse aanval op haar ‘saaie’ concurrenten zoals de VW Golf en Ford Focus. En dat de Fiat Bravo het mooist is, ziet zelfs een koe.

Het oordeel:
Ten eerste: Fiat heeft wel lef om publiekelijk de concurrentie belachelijk te maken in een commercial.
Ten tweede: oer-Hollands grappig door de koe te gebruiken als hoofdpersoon en erg sterk doordat er geen woorden nodig zijn om het uit te leggen.
Ten derde: ik vind het een beetje mager om alleen het uiterlijk van de auto als USP te communiceren. Dat lijkt me immers niet de doorslaggevende reden bij de keuze van een auto.
Ten vierde: is het de bedoeling dat die koe ‘Bravo’zegt als de gelijknamige auto langskomt? Ik ben het meer eens met deze comment op YouTube: haha die koe zei Mongool!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • haha, ik verstond ook mongool....

    maar verder vaaage reclame, dit gaat niet aanslaan zo slecht!

    geplaatst op
  • Als je - net als ik - niet zoveel met auto's hebt, valt de hele commercial in het water: bij de eerste keer kijken had ik het idee dat er drie keer dezelfde auto voorbij kwam...en inderdaad, wat de koe ook zegt, op 'bravo' lijkt het i.i.g. niet..

    geplaatst op
  • dit artikeltje is wel een beetje 'de oude koe uit de sloot halen', maar goed haha

    Maar wat betreft virality
    - sinds 21 augustus 37,284 keer bekeken via youtube
    - volgens de statistics ook nog eens zo'n 16.000 keer via andere websites bekeken
    - 67886 keer bekeken via Dumpert.nl (2450 plusjes gekregen)

    Voor een viral dus aardig gedaan

    geplaatst op
  • @david

    bij credits kan Pool Worldwide erbij, verantwoordelijk voor de seeding

    geplaatst op
  • Gelukkig komt de nieuwe Honda Jazz binnenkort;)

    geplaatst op
  • Dus de boodschap van Fiat is: "als je wilt weten wat een goede auto is, ga dan af op de reaktie van een koe"?

    Mocht de koe trouwens echt "mongool" zeggen, waar het verdacht veel op lijkt, dan trek ik bovenstaand commentaar direct weer in!

    geplaatst op
  • @Peter Bonjeroor: Muhahahahahahhahahah

    Ik vind de commercial erg sterk. Wel voorspelbaar, maar geeft dat?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.