Kellog: ROI online hoger dan TV

9 september 2008, 10:18

Op Marketingfacts wist natuurlijk iedereen het al, maar Kellog heeft nu na 18 maanden onderzoek ook geconcludeerd dat de ROI op online marketing hoger is dan die op TV. Dit valt te lezen op Ad Age (via Dutchcowboys). Hoe Kellog aan deze wijsheid komt laten ze overigens niet weten.

“For the right opportunity, the [online] space offers fresh ways to commercialize new and existing brands, target specific audiences on needs more cost effectively,” zo meldt Mark Baynes, marketing manager van Kellog. Hij vond zijn bevindingen “obviously very encouraging” en zal er alles aan doen om Kellog meer online te laten doen.

Barry Kampstra
Managing director bij Daisycon

Barry Kampstra is één van de drie oprichters van Daisycon. Daisycon is in Nederland actief op het gebied van Cost-per-Click, Cost-per-Lead en Cost-per-Sale online marketing. Met ruim 30.000 aangesloten publishers mag Daisycon zich met recht marktleider op het gebied van performance based online marketing noemen. Zie ook LinkedIn.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Robbert de Vries

    @Barry,

    Hoezo ‘dat wisten we al lang’. Te vaak blijft het bij algemene uitspraken zonder dat het wordt onderbouwd met feiten. Ik zou graag zien dat een grote landelijke adverteerder niet alleen dergelijke uitspraken doet maar dan ook de bewijsvoering toont. Helaas geeft Kellog geen inzicht op basis van welke criteria ze tot deze conclusie komen. Daarnaast hebben ze ook niet gereageerd op verzoeken om de conclusie toe te lichten. Erg jammer en dan hecht ik verder weinig waarde aan dergelijke artikelen


    9 september 2008 om 13:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!