Rogier Swagerman weg bij Emerce

7 augustus 2008, 09:04

Rogier Swagerman weg bij EmerceIk lees zojuist bij Molblog dat Rogier Swagerman deze week is gestopt als hoofdredacteur bij Emerce (VNU Media) en gaat werken bij de ilse media

Mediamij.

Begin 2006 vertrok Swagerman als hoofdredacteur van Nu.nl naar VNU Media waar hij eerst heeft gewerkt als online content manager bij de afdeling Online Media en later het hoofdredacteurschap van Emerce overnam van Anton van Elburg.

Swagerman was bij Emerce inhoudelijk eindverantwoordelijk voor het blad, de site en de bijeenkomsten (Updates en jaarlijkse Eday). Hij wordt opgevolgd door Computable-hoofdredacteur Alex Beishuizen, die nu dus hoofdredacteur wordt van drie bladen: Computable, CRN en Emerce.

Rogier en Alex, beide gefeliciteerd en succes met jullie nieuwe uitdagingen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

14 Reacties

    Arjan Bolhuis

    Euh,

    Volgens mij gaat Rogier a/d slag bij Mediamij (www.mediamij.nl) dat onder licentie van Sanoma o.a. de Welke Gidsen uitgeeft. Mediamij is daarnaast exploitant van een aantal woon-gerelateerde websites w.o. http://www.nieuwhuisplan.com. Ik zou het moeten weten, want ik word een van Rogier’s nieuwe collega’s 😉

    Rogier, succes!


    7 augustus 2008 om 11:00
    Elsbeth Eilander

    @Arjan: Ik had begrepen dat hij voor Welke? ging werken, vandaar ilse media. ik neem je opmerking mee!


    7 augustus 2008 om 11:26
    media

    @Jochem, @Arjan: dank voor de aanvulling, ik pas mijn stuk aan!

    @Elsbeth: je kunt collegabloggers ook niet meer vertrouwen 😉


    7 augustus 2008 om 11:53
    media

    Is het trouwens een trend bij VNU Media om hoofdredacteuren verantwoordelijk te maken van meerdere titels? Was Ewald Smits ook niet hoofdredacteur geworden van twee titels (Sprout en Management Team)?


    7 augustus 2008 om 12:26
    Jeroen Jonker Roelants

    @Marco, als VNU Media binnen bepaalde tijd verkocht moet gaan worden, dan is dat een verstandige beslissing. Overhead drukt op de winst 😉


    7 augustus 2008 om 12:44
    media

    @Jeroen: zo’n vermoeden had ik al; VNU Media lijkt helemaal klaar gestoomd te worden voor verkoop. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. Poeltje opzetten? 😉


    7 augustus 2008 om 12:48
    Jeroen Jonker Roelants

    Waar ze overigens wel enorm in investeren is in salesmensen. Ook dat is – om dezelfde reden – een heel verstandige beslissing.


    7 augustus 2008 om 12:58
    Gijs Vroom

    Heren,

    Alex is de beste man voor de job, geen relatie met bredere VNU Media zaken.

    Gijs Vroom

    Uitgever EMERCE


    7 augustus 2008 om 13:23
    Erik-Jan

    Grappig dat MarketingFacts en Molblog het nieuws van Rogier eerder brengen dan de Movers & Shakers rubriek van Emerce zelf 🙂


    7 augustus 2008 om 15:43
    Gijs Vroom

    Marco, dat het geen cost cutting is. Dus dat gedachte JJR niet klopt.

    Gijs


    8 augustus 2008 om 05:34
    media

    @Gijs: dank voor je reactie! Wil je hiermee overigens ook zeggen dat het toeval is dat een aantal hoofdredacteuren meerdere titels onder zich hebben, of is het toch een bewuste keuze? In laatste geval, denk je niet dat het beter is dat een hoofdredacteur zich helemaal kan richten op één titel?


    8 augustus 2008 om 05:44
    Gijs Vroom

    Een goede en zware hoofdredacteur kan meerdere titels aan, mits ze niet al te ver uit elkaar liggen natuurlijk. Zie bijvoorbeeld ook NRC en NRC Next. Een goede chef- of adjunct-hoofdredacteur die wel ‘dedicated’ voor de titel werkt, is dan erg belangrijk. We hebben eerdere goede ervaringen met deze manier van werken. Het kan de titel zeer ten goede komen. Alex gaat zich komende tijd vooral met Emerce bezighouden. Computable wordt dan grotendeels gedaan door Johannes van Bentum, adjunct hoofdredacteur.


    8 augustus 2008 om 06:04
    media

    Krijg net persbericht binnen over nieuwe functie van Swagerman en Bolhuis:

    (…) Vanaf 1 september zullen Rogier Swagerman (37) en Arjan Bolhuis (42) toetreden tot de directie van media mij. bv, uitgever van onder andere fundaNieuwHuisPlan (www.fundanieuwhuisplan.nl). Rogier zal de functie Directeur Content bekleden, waarmee hij verantwoordelijk wordt voor de inhoud van alle titels van Media Mij. Daarnaast zal hij verantwoordelijk zijn voor de inhoud en (verdere) ontwikkeling van alle (online) uitgeefactiviteiten van Media Mij.

    Arjan Bolhuis gaat als Directeur Business Intelligence zorgdragen voor de bouw en exploitatie van de volledige back office van de diverse platformen van de uitgeverij.

    “media mij. heeft een prachtig portfolio in de woonmarkt. Binnen nu en drie jaar zal deze branche haar consumenten voor een groot gedeelte bedienen via nieuwe media, daar liggen mooie kansen”, reageert Rogier Swagerman op zijn nieuwe functie. “Dat wil zeker niet zeggen dat print geen toekomst heeft; integratie heeft de toekomst! En dat is precies waarin media mij. sterk is: als kleine, flexibele en ambitieuze club is zij in staat om snel innovatieve concepten te lanceren op dit snijvlak.”

    Arjan Bolhuis, voorheen onder andere werkzaam bij Ilse Media en Lycos en recentelijk als Business Development Manager bij AdRemedy in Milaan: “Als je iets wilt op internet, ontkom je er niet aan om vooral goed na te denken over de techniek en de integratie van de verschillende platformen. media mij. doet dat, en dat maakt het voor mij uitdagend om aan deze ideeën uitvoering te geven.”

    “Met Rogier en Arjan halen we een brok aan ervaring binnen. Rogier heeft bij NU.nl laten zien hoe je een internetconcept lanceert en succesvol maakt. Als hoofdredacteur van Emerce heeft hij vervolgens zowel in print als op het gebied van events ervaring opgedaan”, vertelt Jan-Jaap van der Klei, een van de twee eigenaren van Media Mij. “Ook Arjan is gerijpt in de nieuwe media en beide heren zitten wat betreft filosofie volledig op onze lijn. Precies wat we nodig hebben om onze volgende stap te kunnen maken.” (…)


    12 augustus 2008 om 09:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!