• Usability & design
    wordt gesponsord door

Weekoverzicht Webanalisten.nl (6): Landingspagina optimalisatietips

Weekoverzicht Webanalisten.nl (6): Landingspagina optimalisatietips

Webanalisten zoeken websiteWekelijks wordt in een artikel hier op Marketingfacts.nl een samenvatting gegeven van het belangrijkste nieuws van Webanalisten.nl. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Landingspagina optimalisatietips en cases
  • Test hoe snel je website laadt
  • De redenen om vooral niet te starten met testen

Landingspagina optimalisatietips en cases
Het nut van landingspagina’s wordt nog wel eens onderschat. Ook is de definitie van een landingspagina nog wel eens punt van discussie. In dit artikel een uitleg over het nut van landingspagina’s, tips om ze te optimaliseren en praktijkcases van optimalisaties.

Test hoe snel je website laadt
Heb je ook zo’n hekel aan trage websites? Je bent niet de enige. Het is maar de vraag of er voldoende gekeken wordt naar de laadtijden van websites. Zijn jullie op de hoogte van de laadtijd van je website? De laadsnelheid van websites wordt door Google meegenomen in de Quality Score. Het is daarom niet alleen vervelend voor je bezoekers, maar ook voor je zichtbaarheid in Google’s resultaten.

De redenen om vooral niet te starten met testen
76 procent van de online retailers test niet, zo blijkt uit onderzoek dat gedaan is door Internet Retailer. Dit is opvallend, omdat de website die je live hebt staan nooit de beste website is. Door middel van testing, bijvoorbeeld met een a/b of multi variatie test, kan je steeds meer toewerken naar die beste site. Niet testen is stilstand en stilstand is, jawel, achteruitgang. Waarom besluit een online retailer om niet aan testing te doen?  Aan de niet testende online retailers van Nederland de vraag: Waarom test u niet? Enkele redenen om niet te testen: geen geld, geen kennis, geen idee waar te beginnen, slechte ondersteuning en een slecht proces.


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ik denk dat de belangrijkste reden van het niet testen het ontbreken van de kennis is. Het inzetten van een SEA campagne op pagina's die in de buurt komen van een zgn. Landing Page is hedendaags vrij eenvoudig. Voor een groot deel van de online retailers houdt daar de echte inhoudelijke kennis omtrent het adverteren wel op. Welke factoren, buiten de prijs per klik om, verder belangrijk zijn voor een rendabele en winstgevende campagne ontkomt vaak aan de aandacht van retailers. Zo ook de laadsnelheid van een webpagina, alsmede de inhoud en het effect van veranderingein aan die inhoud op het conversiepercentage.

    Maar goed, er is nog voldoende tijd om te leren ;-)

    geplaatst op
  • @Dennis, ik vermoed dat je gelijk hebt :) dat verklaart ook de 76%, gelukkig maar dat er nog veel geleerd kan worden, dat houdt deze en andere blogs levendig :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.