De Amerikaanse krant anno 2008

21 juli 2008, 06:41

Minder pagina’s dan drie jaar geleden, kortere berichten en meer aandacht voor lokaal nieuws, dat is de Amerikaanse krant anno 2008. De enorme bezuinigingen in Amerikaans krantenland beginnen inhoudelijk hun tol te eisen, zo blijkt uit een studie over de Amerikaanse krantensector van het Project for Excellence in Journalism (PEJ). De resultaten zijn vandaag gepubliceerd. Voor het onderzoek werden 250 Amerikaanse kranten onder de loep genomen en redacteuren in vijftien verschillende steden geïnterviewd (via: Villamedia).

Aardig in dit verband is de serie postings van Eline Walda op Molblog waarin ze ingaat op de vraag of dagbladen nog toekomst hebben.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!