Wekelijks wordt in een artikel hier op Marketingfacts.nl een samenvatting gegeven van het belangrijkste nieuws vanaf Webanalisten.nl. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.
Deze week:
- Gratis hulp bij het optimaliseren van je website!
- Wat een webanalist moet weten
- Alles over Mobile Web Analytics
- Reken af op basis van je klant, niet zijn sessie
Gratis hulp bij optimaliseren je website!
Je conversiecijfers delen met branchegenoten én zelf meer verdienen; is online Nederland hier klaar voor? Webanalisten.nl is op zoek naar een website met aanzienlijk wat bezoek, waar een handige online marketeer in dienst is, die op zoek is naar meer conversie (en PR) voor zijn of haar website. Wij gaan je gratis helpen: lees of jouw website aansluit bij onze vraag en meld je aan!
Wat een webanalist moet weten
Webanalisten krijgen een steeds belangrijkere rol binnen organisaties. Hierbij wordt er ook steeds meer van ze verwacht. Deze week een aantal interessante artikelen die hen kunnen helpen bij het uitvoeren van hun vak.
- De zeven gewoonten van een succesvolle webanalist
- Hoe bouw je een dashboard dat zorgt voor impact? Lees de 10 waardevolle tips.
- Van analyticspakket wisselen, zonder ontslagen te worden? Het kan!
Alles over Mobile Web Analytics
De mobiel gaat een steeds grotere rol spelen in ons leven. Dit is ook terug te zien aan het mobiele internet gebruik. Zo’n 1,6 miljoen gebruikers surfen één of meerdere keren per maand over het mobiele web. Waar gesurft wordt, wordt gemeten, dus ook op het mobiele web. Webanalisten.nl zorgt voor een verzameling van interessante artikelen, technieken en tools.
Reken af op basis van je klant, niet zijn sessie
Een online aankoop is vaak het resultaat van een aantal bezoeken aan de website. Meerdere online marketinginstrumenten spelen daarbij een rol. De kosten van online marketing moeten daarom op klantniveau worden bepaald en niet op sessieniveau. Een duidelijk verhaal met herkenbare voorbeelden.