• Usability & design
    wordt gesponsord door

Weekoverzicht Webanalisten.nl (3): Webanalisten zoeken website

Weekoverzicht Webanalisten.nl (3): Webanalisten zoeken website

Webanalisten zoeken websiteWekelijks wordt in een artikel hier op Marketingfacts.nl een samenvatting gegeven van het belangrijkste nieuws vanaf Webanalisten.nl. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Gratis hulp bij het optimaliseren van je website!
  • Wat een webanalist moet weten
  • Alles over Mobile Web Analytics
  • Reken af op basis van je klant, niet zijn sessie

Gratis hulp bij optimaliseren je website!

Je conversiecijfers delen met branchegenoten én zelf meer verdienen; is online Nederland hier klaar voor? Webanalisten.nl is op zoek naar een website met aanzienlijk wat bezoek, waar een handige online marketeer in dienst is, die op zoek is naar meer conversie (en PR) voor zijn of haar website. Wij gaan je gratis helpen: lees of jouw website aansluit bij onze vraag en meld je aan!

Wat een webanalist moet weten

Webanalisten krijgen een steeds belangrijkere rol binnen organisaties. Hierbij wordt er ook steeds meer van ze verwacht. Deze week een aantal interessante artikelen die hen kunnen helpen bij het uitvoeren van hun vak.

  1. De zeven gewoonten van een succesvolle webanalist
  2. Hoe bouw je een dashboard dat zorgt voor impact? Lees de 10 waardevolle tips.
  3. Van analyticspakket wisselen, zonder ontslagen te worden? Het kan!

Alles over Mobile Web Analytics

De mobiel gaat een steeds grotere rol spelen in ons leven. Dit is ook terug te zien aan het mobiele internet gebruik. Zo’n 1,6 miljoen gebruikers surfen één of meerdere keren per maand over het mobiele web. Waar gesurft wordt, wordt gemeten, dus ook op het mobiele web. Webanalisten.nl zorgt voor een verzameling van interessante artikelen, technieken en tools.

Reken af op basis van je klant, niet zijn sessie

Een online aankoop is vaak het resultaat van een aantal bezoeken aan de website. Meerdere online marketinginstrumenten spelen daarbij een rol. De kosten van online marketing moeten daarom op klantniveau worden bepaald en niet op sessieniveau. Een duidelijk verhaal met herkenbare voorbeelden.


Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Het zal vast aan mij liggen, maar ik vind dit artikel helemaal niets toevoegen, behalve dan wat teasers met daarin links naar jullie website. Misschien beter om de volgende keer "Advertorial" of zo erbij te zetten?

    geplaatst op
  • @Peter

    De samenwerking tussen webanalisten.nl en marketingfacts.nl is gestart vanuit de gedachte dat er steeds meer niche logs ontstaan op online marketing gebied met veel detailinformatie. Niet altijd even relevant voor de bredere online marketeer. Marketingfacts is een brede omgeving (online afstandbediening voor online marketing informatie?). Waarom zal haar rol in de toekomst niet toegroeien naar een rol als aggregator van interessante informatie uit niche logs? Zo kun je zelf tijd overhouden in het afstruinen naar de belangrijke informatie omdat dit al op marketingfacts wordt gedaan. De samenvatting wordt gemaakt door de experts zelf op basis van meest gelezen / bediscussieerd in de afgelopen week.

    Dat de waarde toevoeging van de huidige samenvatting beperkt is ben ik met je eens, maar dit is gedaan op basis van de reacties bij de eerdere weeksamenvattingen. De meesten gaven aan liever een compact en scanbaar overzicht te hebben om dan te bepalen om verder te lezen (van overizcht van de punten in het ratikel om de marketingfacts homepage naar een korte beschrijving in het artikel zelf, naar de volledige posting op webanalisten.nl).

    Is er soms behoefte aan een uitgebreidere posting met aanvullende (nieuwe informatie) / een soort "state of the webanalytics sphere"?

    geplaatst op
  • @Ton - dank voor je uitgebreide en duidelijke reaktie. Ik had de eerdere twee niet gelezen, dus was niet helemaal bewust van het wat en waarom van sommige dingen.

    Mijn beleving toen ik dit zag was alleen een van "Ja, dus?" Een weblog moet volgens mij een weblog zijn, en niet een samenvatting van andere weblogs. Als mensen in die niche geinteresseerd zijn lezen ze jullie website toch wel, of anders de nieuwsbrief (aannemend dat die bestaat) wat bovenstaand bericht in feite is.

    Daarnaast vond ik de links redelijk storend. Verwijs dan eenmalig naar de website, en geef evrder een samenvatting van wat daar te vinden is, in plaats van 8 keer een link naar dezelfde site op te nemen. Persoonlijk denk ik dan "Ja, ja, we weten het nu wel!"

    Maar goed, ik ben een enorme zeikerd, dus trek je er niet te veel van aan! ;-)

    geplaatst op
  • Ik vind het overzicht juist erg handig. Als je eenpitter bent of een klein bedrijf hebt, wil je graag globaal op de hoogte blijven van zaken zonder allerlei sites/blogs te moeten volgen. (had nog nooit van crazyegg gehoord)
    Ik heb ook de tijd niet om elke site met een niche onderwerp te bezoeken.

    geplaatst op
  • @Peter: kritiek is altijd welkom, zolang het opbouwend is en niet alleen maar is om te zeiken ;-)

    Ben zelf overigens (net als Jacobien) wel blij met deze korte samenvatting met links naar de originele postings. Ik heb (helaas) niet meer alle tijd om alle postings op alle blogs te lezen. Ton en Reinout selecteren nu de meest interessante postings van hun blog en delen die met de lezers van Marketingfacts. Prima toch?

    geplaatst op
  • @Marco: alleen hoe weet jij nou dat dat de postings zijn die jij zelf ook het interessants zou vinden?

    Anyway - ik ga niet over het postingbeleid van MF... ;-)

    geplaatst op
  • @Peter,
    Beter een half vol glas dan een leeg glas.
    Daarnaast moet je soms ook op anderen kunnen vertrouwen. Anders wordt de wereld wel heel naar.

    geplaatst op
  • Nog even een stats update (nee wordt geen vaste gewoonte, komt toevallig steeds zo uit)

    weekoverzicht 1 (met nieuwsbrief promotie):
    1667 artikelviews-> 419 (355 zonder nieuwsbrief) bezoeken aan de site (25% doorklik)
    weekoverzicht 2:
    520 artikelviews-> 218 bezoeken aan de site (42% doorklik)
    weekoverzicht 3:
    730 artikel views -> 248 bezoeken aan de site (34% doorklik)

    Meer views en meer doorkliks absoluut. Dit zal deels komen door de uitnodigende inhoud van de gratis conversie optimalisatie partner waar we naar op zoek zijn. Het feit van nu geen noemenswaardige stijging zichtbaar in RSS abonnees (maximaal 20, tegenover de eerste 2 weken telkens 50) geeft dit ook deels aan.

    weekoverzicht 1: 3,57 pageviews per bezoek en 4 minuut 28 seconden per bezoek
    weekoverzicht 2: 3,81 pageviews per bezoek en 5 minuut 38 seconden per bezoek
    weekoverzicht 2: 3,23 pageviews per bezoek en 3 minuut 36 seconden per bezoek

    Lijkt er dus inderdaad op dat we in week 3 meer aandacht hebben getrokken, maar dat dit bezoekers waren die op de aandacht afkwamen en daarbij niet de kwalitatieve waarden had van het gemiddelde doorklikkende bezoek. Interessante marketing case :-)

    geplaatst op
  • Persoonlijk vond ik de eerste twee overzichten interessanter omdat ik nu alleen nog maar lees wara jullie het over hebben en verder geen daadwerkelijke informatie meer geven over het onderwerp zelf. Ik klik niet snel door, dus van mij mag het weer wat uitgebreider zoals in het begin.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.