Ontwikkeling Duitse online marketing markt optimistisch

Ontwikkeling Duitse online marketing markt optimistisch

De markt voor online advertising in Duitsland breidt zich sterk uit. Volgens een recent gepubliceerd onderzoek van OVK is in 2007 in Duitsland € 2,9 miljard geïnvesteerd in bestaande online advertising (51.2%), in onderzoek (41.2%) en in verwante marketing (7.6%). Het optimisme houdt aan. Marktanalisten voorspellen voor 2008, dat online marketing en marketing bestedingen in Duitsland € 3.7 miljard euro zullen behalen, een stijging van zo’n 29 percent.

Volgens het OVK onderzoek zijn momenteel in Duitsland meer dan 40 miljoen mensen ouder dan 14 jaar online. Hieronder bevindt zich de belangrijkste advertentie doelgroep, in de leeftijd van 14 tot 49 jaar, met een totaal van 31,12 miljoen (84,5 procent), die van het internet gebruik maakt. In Europa is Duitsland het land met de meeste internetgebruikers (53 miljoen) gevolgd door Engeland (40 miljoen) en Frankrijk (35 miljoen).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Grote markt in Duitsland, 53 miljoen internetgebruikers en een grote groep tussen de 14 en 49 jaar. Daar ligt een kans voor bedrijven in Nederland met connecties in Duitsland. Kon ook niet uitblijven dat in Duitsland de markt van online advertising flink groeit, ook hier in Nederland groeit het per dag.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.