Webads exploiteert mobiele sites PCM

1 juli 2008, 05:00

PCM Media en WebAds Interactive Advertising zijn een samenwerking aangegaan om de mobiele sites van de Volkskrant en DAG te exploiteren. Dat meldt PCM media vanmorgen in een persbericht.

De uitgever van onder anderen De Volkskrant, NRC en Trouw ziet WebAds als een ‘logische partner’. De samenwerking begint bij de Volkskrant en DAG, maar PCM is van plan om alle andere mobiele websites van de verschillende nieuwstitels later dit jaar toe te voegen aan het mobiele netwerk van WebAds.

Uit het persbericht: ‘PCM Media ziet in de mobiele markt groeipotentie voor zowel nieuwsconsumptie als advertising. Steeds meer mensen gebruiken hun mobiele telefoon voor het lezen van nieuwsberichten, waarmee de mobiele telefoon voor adverteerders een steeds interessanter medium wordt.’

Ben van der Burg, Business Development Director van WebAds zegt in het persbericht: ‘PCM Media is een voorbeeld van hoe een traditionele uitgever mee-ontwikkelt met de mediamogelijkheden en daarmee de kwaliteit en winstgevendheid van haar titels behoudt en zelfs nog beter kan uitbouwen.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    ingejanse

    Een mobiele site van de volkskrant? Is die er? Ik zit elke dag vol frustratie met mijn nokia n95 op vk.nl te kijken. Blijkbaar is er dus ook iets beters? Ik neem die advertenties dan op de koop toe.


    1 juli 2008 om 11:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!