NMD 2008: Interview Joris van Heukelom (Ilse Media)

NMD 2008: Interview Joris van Heukelom (Ilse Media)



De Nationale Marketingdag (Emerce, MarketingTribune, MEC en Marketingfacts) van gisteren was een groot succes. Ongeveer 1200 marketeers waren aanwezig in het NBC in Nieuwegein, voor een veelheid aan sprekers, speeddates en presentaties. Noud van Alem van Google was er, Richard van Hooijdonk , Wim Andrea van ARA Direct, en Jeroen van Glabbeek waren er. En ook Jacqueline Smits van Microsoft, Egbert Jan van Bel en Menno van Doorn behoorden tot de sprekers. Ook Marco Derksen ontbrak niet.

Joris van Heukelom (CEO Ilse Media) mocht zijn presentatie die normaal gesproken een uur zou duren van de organisatie in een halfuur proppen. Het resulteerde in een waterval aan informatie en slides in een bizar hoog tempo. Titel van de presentatie: ‘Het internet is een kleuter’. Gelukkig vond Van Heukelom tijd om een paar vragen te beantwoorden, gezeten op de bank in de stand van Ilse Media. Over de verkoop van web-log.nl (gaat voorlopig niet gebeuren, wel moeilijk te ‘monitizen’, altijd leuk om te vragen), over de mobiele telefoon als The Next Big Thing (maar hoe ‘big’ dan?) en over Henk en Pim.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 17 reacties op dit artikel

  • Goed interview Matthijs, complimenten!

    Gisteren zelf ook de presentatie van Joris van Heukelom kunnen volgen. Erg leuke presentatie waarin hij de twee archetypes Henk en Pim gebruikt om de verschillen tussen oud en nieuw aan te geven en daarmee richting aan te geven waar het medialandschap zich naar toe beweegt. Heb niet meegeschreven maar Joris sloot zijn presentatie (komt deze nog online eigenlijk?) af met 10 trends waarvan de laatste ging over de opkomst van social networks. Alsof het was afgesproken, dat was het onderwerp van mijn presentatie die daarna volgde.

    geplaatst op
  • Camarawerk is overigens van Bauke Bergstra van Tribal Internet Marketing Den Bosch. Bauke, bedankt! ;-)

    geplaatst op
  • Leuk interview van Joris!
    Heb er ook nog 2 op de plank liggen maar ga maar op 6 juli hem in zijn nieuwe pand interviewen.

    geplaatst op
  • Hallo Matthijs en Marco,

    Gisteren was aanwezig bij de presentatie van Marco. Heel interessant, een mooie eye opener. Mijn vraag, is deze presentatie ook ergens te downloaden?

    geplaatst op
  • 1000x maal excuses, ik bedoelde natuurlijk de presentatie van Joris :) Was even in de verwarring met . Maar nu ik zie dat Marco tevens heeft gereageerd. Ik ben ook nog op zoek naar zijn presentatie!

    geplaatst op
  • Prima interview Matthijs...goed geluid ook! ;)

    geplaatst op
  • @Wouter: ik zal even contact opnemen met Marieke de Maat (pr Ilse). Misschien reageert ze zo wel in de comments.... ;-)

    geplaatst op
  • Een uitstekende presentatie gister van Joris. Ik heb er veel van opgestoken. Verder heb ik ook veel plezier beleefd aan de eerste presentatie in de zaal van Richard van Hooijdonk.

    Ik ben er komend jaar weer!

    geplaatst op
  • Foto's Nationale Marketingdag.

    Matthijs, succes met het interviewcarrousselcompilatiefilmpje.

    geplaatst op
  • Heb gister ook een prima dag gehad in Nieuwegein. Goed georganiseerd. Geen gevlieg en tijd om ff een hapje te eten in het mooie weer ;-), complimenten aan de organisatie!

    Met name Joris van Heukelom en Richard van Hooijdonk gingen als een wervelwind door de nieuwe trends. De laatste had hiervoor iets meer tijd tot zijn beschikking en kon daardoor ook iets meer neerzetten. De consumententrends van Microsoft en Marco's presentatie vulden prima aan. Veel eenheid in visie. Volgens mij waren de kernwoorden op het evenement: feminimisering, mobile, vrouwen, metaverse, interactie/transparantie (niet nieuw, maar blijft belangrijk).

    Marco had het over niches van sociale communities (geloof ik ook heilig in) en Richard van Hooijdonk sprak over de grote sociale communities die zich meer en meer als mini-internetjes gaan gedragen. Mooi dat Marco in zijn visie naar de video van Jyri Engestrom, de beste video om die visie te presenteren.

    In m'n laatste half uur op het congres heb ik genoten van de presentatie Me the Media. We kregen een staaltje augmented reality te zien (leuk voor experimenten in je toekomstige lab @marco).

    geplaatst op
  • Mocht je geinteresseerd zijn in mijn presentatie van gisteren:
    http://www.slideshare.net/marketingfacts/social-networks-kansen-voor-adverteerders

    Voor wie ook wat achtergrondinformatie wil (met verwijzingen) dan raad ik je aan om Social Advertising Intelligence op mijn priveblog upstream te lezen.

    @Matthijs: augmented reality staat zeker op mijn verlanglijstje voor het digitaal communicatie lab!

    geplaatst op
  • @matthijs: dank voor het informatieve interview.

    geplaatst op
  • @Matthijs

    Geen dank (voor het camerawerk).
    't Was mij een waar genoegen.

    geplaatst op
  • leuk interview, mooi politiek correct antwoord op de vraag over het afstoten van web-log;)

    geplaatst op
  • @Marco mocht je interesse hebben in een link voor de beta experimenten van de augmented reality (die we ook zagen gister), let me know via twitter. Ik heb van Jeroen Mol vannacht al een link mogen ontvangen van de beta en ga 'm vanmiddag gelijk hier testen. Benodigdheden: krachtige pc, webcam en het zipje!
    Ook voor anderen die de beta-link willen: http://www.twitter.com/mvdkooi ;-)

    geplaatst op
  • Leuk interview, was ook inderdaad een snelle en interessante presentatie. Was een goed evenement, dank aan de organisators/sponsors.

    Wat ook een goede (en snelle) presentatie was, was die van Richard van Hooijdonk (MarketingMonday). Na afloop hadden wij (DigiRedo, http://www.digiredo.nl) een interview met Richard

    geplaatst op
  • Kan iemand mij uitleggen waarom Joris van Heukelom overal Donald Duck wordt genoemd?
    Heeft dit met zijn verleden te maken qua banen? Dat hij geen baan kan vasthouden en overal weg moet? Of met zijn figuur?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.