Input voor CrossDM onderzoek 2008

Input voor CrossDM onderzoek 2008

{title}Voor de derde keer op rij vindt dit jaar het CrossDM onderzoek plaats, uitgevoerd door Copernica BV in samenwerking met Reclameweek. Belangrijkste vraag: in hoeverre maken Nederlandse bedrijven gebruik van crossmediale direct marketing campagnes op de factoren kennis, inzet en budget.

Het CrossDM onderzoek is al sinds juni van start (lees deze aankondiging op Reclameweek van 10 juni j.l.). Ruim 2500 organisaties, waarvan de helft reclame- en communicatiebureaus, zijn door middel van een e-mail uitgenodigd om de online enquête in te vullen. Maar dat is niet genoeg, vandaar dat Copernica gisteren nog even een persbericht er tegenaan gooide. Want er kan ook op eigen initiatief meegedaan worden aan het onderzoek op CrossDm.nl.

Uit het persbericht: ‘De resultaten van het onderzoek zullen aantonen in hoeverre de kennis, inzet en bestedingen van crossmediale direct marketing zijn veranderd t.o.v. 2006. Bovendien worden de verschillen tussen reclame-/communicatiebureaus en reguliere bedrijven onder de loep genomen. Dat is nieuw, want voorheen werden alleen bureaus ondervraagd.’

Het eindrapport wordt in september verzonden aan alle respondenten (ik kan me voorstellen dat we daar op M! redactionele aandacht aan gaan geven). In juli publiceert Reclameweek de eerste tussentijdse resultaten van het CrossDM onderzoek 2008.

Goed, ben je geïnteresseerd in trends en ontwikkelingen rondom crossmediale direct marketing, dan zou ik de enquête zeker even invullen. Krijg je ook nog een ‘adviesdocument met tips om e-mail campagnes in de inbox te laten landen’. En misschien brengen de onderzoeksvragen je wel op interessante nieuwe inzichten. Tel uit je winst…


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.