Onderzoek: Web 2.0 biedt effectieve tools voor marketeers

Onderzoek: Web 2.0 biedt effectieve tools voor marketeers

Een kleinschalig onderzoek van de Direct Marketing Association van begin vorige maand geeft inzicht in de web 2.0 tools die onder marketeers het meest gebruikt worden. In totaal vulden 160 marketeers een online enquête in. De enquete is niet representatief (via: Marketingcharts).

‘Web 2.0 is paving the way for integrating direct and brand marketing, enabling real-time dialog with customers and the joint creation of content that increases and improves brand awareness and perception, and generates sales and leads,’ zo concludeert het rapport ‘The New Media Emergence in DM & Brand’. De nieuwe media-elementen die het meest gebruikt worden door ‘Web 2.0 direct marketeers’ (dat is een hele mond vol) zijn:

{title}

Andere belangrijke onderzoeksbevindingen zijn:

  • 84 procent van de respondenten gebruikt web 2.0 tools om merkbewustzijn te creëren
  • 82 procent van de respondenten gebruikt web 2.0 tools om merkvoorkeur te vergroten
  • 83 procent van de respondenten gebruikt de tools om sales te generen, 80 procent zegt web 2.0 tools te gebruiken voor het generen van leads
  • 85 procent van de ondervraagde marketeers ziet web 2.0 als een uitermate geschikte en hoogst effectieve manier voor het creëren van klantenbinding
  • 84 procent van de respondenten gebruikt web 2.0 tools voor het ontwikkelen van een community van loyale klanten

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.