Nieuwe serie op Marketingfacts: Oranje online

Nieuwe serie op Marketingfacts: Oranje online

{title}Vanaf vandaag start er op Marketingfacts een nieuwe serie waarin Karlijn van den Berg en Gijsbregt Brouwer tijdens het gehele EK in zullen gaan op de acties die online gevoerd worden. Denk hierbij aan analyses van de grote spelers zoals Heineken en Albert Heijn, maar ook aan de oranje aspecten van sport 2.0. De Oranje marketing zal tegen het licht gehouden worden binnen het grotere umfeld van sport, sponsoring en marketing. Suggesties zijn uiteraard altijd welkom!

Ik gaf al een eerste aanzet door de widget van Telegraaf en Hyves te analyseren. Hier zit je op Hyves automatisch met je Hyves-vrienden in een poule. Ook schreef ik over vergelijk.nl die een analyse maakte van 6 EK-poules op basis van winkans en social web aspecten. Zelfs Marketingfacts startte een eigen EK-poule op.  De winnaar van de poule wint geen geld, maar een kaart voor Picnic. Deze postings kunnen dus met terugwerkende kracht in de Oranje Online serie van Marketingfacts gezien worden.
Karlijn schreef al over de EK-monitor van Draftfcb.

Nu de EK echt is losgebarsten en de eerste overwinning (inclusief 7 miljoen TV-kijkers) een feit is, zullen we hier de oranjekoorts goed onder de loep nemen: reclamecampagnes, activaties, sites, widgets en wat dies meer zij: ze komen bij ons aan bod. En met een schuin oog kijken we alvast richting de Olympische Spelen in Beijing, die op 8 augustus 2008 beginnen.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 14 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.