Microsoft: Inspiration, anyone?

6 juni 2008, 08:42

Ruim een jaar geleden kwam Microsoft met The Break Up, een prachtige korte video over de relatie tussen adverteerder en consument. In de video hebben een man en vrouw afgesproken in een restaurant. De man (adverteerder) voelt zich volkomen gelukkig totdat de vrouw (consument) aangeeft te willen scheiden. Ze legt hem uit waarom ze wil scheiden maar hij lijkt niet te luisteren. Aan het eind stapt ze op en laat hem vertwijfeld achter in het restaurant. De video werd een groot succes en nog regelmatig zie je (fragmenten) van de video terug in presentatie’s over nieuwe marketing en media.

Het is dan ook een slimme zet van Microsoft Digital Advertising Solutions om samen met reclamebureau Openhere deze zomer te komen met Inspiration, anyone?, het vervolg op The Break Up. Meer informatie over de campagne is te vinden op Bring the love back (via: Bart van Belle).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Barth

    “afgesporken” ? “resteaurant” ? Foei foei, Marco. Zeker geen spellingscontrole op die HP Compaq 2710 van je he?


    8 juni 2008 om 16:13
    media

    Hmmm, ik was wat gehaast vrijdag maar dit is natuurlijk slordig. Inmiddels aangepast, thx!


    8 juni 2008 om 16:35
    Geert

    Hi Marco, we gaan proberen zoveel mogelijk video materiaal proberen te verzamelen op seminaries en bij onze klanten en partners. We willen zoveel mogelijk mensen in onze industrie inspireren om digitaal centraal te zetten, zowel op strategisch alsop media vlak. We starten ermee in Cannes volgende week en dan zien we wel verder.


    12 juni 2008 om 22:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!