KPMG-rapport over uitgeven zinloos?

KPMG-rapport over uitgeven zinloos?

Uitgevers zijn zoekende naar de juiste crossmediale strategieën om nieuwe inkomsten aan te boren. Dit blijkt uit het persbericht voor het vijfde KPMG onderzoek van ‘De uitgever aan het woord’, uitgevoerd door strategisch adviesbureau Thaesis. “Nieuwe informatiediensten creëren een nieuwe toekomst voor de uitgever. De kansen op succes liggen in het denken vanuit de consument en de durf om te kiezen”, aldus Theo Huibers, managing partner Thaesis. Crossmedia lijkt daarbij het uitgangspunt voor de uitgevers. Zij moeten verschillende media op een samenhangende wijze rond een merk met elkaar verbinden. Uitgevers die dat goed doen versterken de relatie met de consument.”

Helemaal eens met deze conclusie, maar ik sluit me aan bij Ferdinand Sennema en Jeroen Jonker Roelants en vraag me af of je daar een 275.000 euro kostend onderzoek voor nodig hebt. Iemand het rapport al gelezen?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Het mooiste vind ik misschien nog wel het citaat van Theo Huibers

    De kansen op succes liggen in het denken vanuit de consument en de durf om te kiezen", aldus Theo Huibers, managing partner Thaesis. Crossmedia lijkt daarbij het uitgangspunt voor de uitgevers.


    Weer zo iemand die een middel tot een doel verheft en daarmee denkt 'vanuit de consument' te denken. En dát voor bijna 3 ton.. Genant.

    geplaatst op
  • Heb deze editie nog niet gelezen (jij wel Marco?) en ben daarom voorzichtig met een reactie. Maar een beetje flauw vind ik het wel, impliceren dat er buiten die conclusie van Huibers niks van waarde in het rapport staat. Ik heb editie 2007 in de kast en heb het met plezier gelezen, zelfs het een en ander van opgestoken. Met name als je, zoals wij, (grote) uitgevers tot je klanten mag rekenen biedt het rapport een interessant kijkje in de keuken van de meer traditionele uitgeverspraktijk.

    geplaatst op
  • Op RethinkingMedia: "Zou er iemand in de Nederlandse uitgeefwereld zijn, die zich bij het lezen van dit nieuws vertwijfeld afvraagt waarom ’m dit nog niet eerder was verteld?" ;-)

    Komt dat rapport gratis volledig beschikbaar?

    Je zou verwachten dat de pr-afdeling van KPMG heeft ingezet op de meest spannende resultaten uit het rapport, en deze verwerkt heeft in het persbericht. Of in ieder geval: teasers ingebouwd om het hele rapport te willen lezen. Als er zelfs in het persbericht geen spannende resultaten staan... Dan ben ik benieuwd naar het rapport. Of dus juist niet. Of ik snap de pr-strategie niet. Kan ook.

    geplaatst op
  • @Karel: rapport nog niet gelezen maar heb wel die van de afgelopen jaren in de kast staan en stel me, op basis van persbericht af of het rapport zinloos is of niet. Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.

    @Matthijs: dat is precies mijn punt van twijfel, als dit het meest spannende resultaat is uit het rapport dan vrees ik het ergste.

    geplaatst op
  • @ Matthijs: Volgens mij is het de uitgeefwereld wel verteld, maar of er naar geluisterd is?
    Ik heb het rapport vorig jaar gratis aangevraagd bij KPMG via de site. Kreeg het netjes paar dagen later op kantoor bezorgd.
    Hopelijk dit jaar ook gratis via Thaesis.

    @ Marco: ik denk dat er voor een ieder met behoorlijk wat 'online ervaring' geen echt nieuwe spraakmakende zaken in staan, maar voor degenen uit de 'traditionele' uitgeefwereld wel iets; namelijk een bevestiging dat ze niet de enige(n) zijn die worstelen met 'online'.

    Ik heb een tijdje bij een B2B uitgeverij gewerkt en me bezig gehouden met online development. Erg leuk en een grote uitdaging. Maar ook erg veel 'op de zeepkist staan'......

    geplaatst op
  • @Rick: Ik zal het rapport ook proberen aan te vragen. Zal ook even een mailtje sturen naar Thaesis. Als ik van mijn stoel val van verbazing, nieuwigheden en interessante reflecties kunnen we er een mooie follow-up over schrijven.... ;-)

    geplaatst op
  • Doet me denken aan een duur KPMG onderzoek van twee jaar terug, wat ze op de PICNIC presenteerden.... toen vertelden ze dat de toekomst van Mobile Marketing in Location based zat.... omdat het een mobiel medium is ;-)
    Toen dacht ik ook al.... nou KPMG, wellicht dat dit niet jullie sterkste onderzoek ooit is.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.