China sluit alle entertainment websites voor 3 dagen

18 mei 2008, 15:26

Earthquake China @ FlickrDe Chinese regering heeft vandaag drie dagen van nationale rouw afgekondigd uit solidariteit met de slachtoffers van de verwoestende aardbeving in Sichuan van afgelopen maandag.

Maandag om 14.28 uur plaatselijke tijd, exact een week na de ramp, worden drie minuten stilte in acht genomen. Over het hele land zullen sirenes weerklinken, zo meldt de regering op haar website china.org.cn. De aardbeving met een kracht van 7,9 op de schaal van Richter trof maandag het zuidwesten van China en heeft officieel aan meer dan 32.000 mensen het leven gekost. De Chinese autoriteiten vrezen dat het dodental nog kan oplopen en houden rekening met meer dan 50.000 slachtoffers (officieel dodental naar ruim 32.000). Chinese internetgebruikers kunnen inmiddels op een speciaal daartoe opgerichte website hun laatste eer betonen aan de slachtoffers door er virtuele bloemen achter te laten. De website china5000.org.cn is sinds zondag 14.28 uur plaatselijke tijd online. Bezoekers kunnen er ook een boodschap achterlaten. Inmiddels hebben al meer dan 80.000 internetgebruikers dat gedaan.

Via collega-blogger Marc van der Chijs en Twitter probeer ik op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen. Niet op de laatste plaats omdat wij als groep ruim een maand geleden een studiereis hebben gemaakt naar China en op slechts enkele kilometers afstand van de ramp hebben rond getrokken. Zo hebben we inmiddels te horen gekregen dat het eilandje Pioco niet meer bestaat.

Zojuist liet Marc van der Chijs ons via Twitter weten dat de Chinese overheid in kader van drie dagen nationale rouw ook alle entertainment websites voor 3 dagen laat sluiten. Het is op dit moment nacht in China dus het zal nog even duren voordat iedereen gehoor geeft aan deze oproep van de overheid.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Sonja

    Heftig Marco


    18 mei 2008 om 16:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!