Yahoo en WPP starten strategische samenwerking

Yahoo en WPP starten strategische samenwerking

Yahoo! Inc. en WPP, wereldwijd één van de grootste communicatiebureaus dat in Nederland o.a. LaComunidad en Reddion overnam, hebben deze week in een persbericht een strategische samenwerking aangekondigd. In het kort komt het er op neer dat WPP dochters als GroupM en 24/7 Real Media op efficientere manier online display advertenties kunnen inkopen bij Yahoo! en andere internetsites.

Hiermee lijkt het bedrijf een volgende stap te zetten om privébelegger Carl Icahn buiten de deur te houden aldus Emerce. Icahn kocht eerder 4 procent van Yahoo om te pogen invloed te winnen in het bestuur van het internetbedrijf. Na een eerder afwijzend antwoord van Yahoo op de aanval van Icahn op Yahoo om alsnog een Microsoft-overname te bewerkstelligen tijdens de aandeelhoudersvergadering van 3 juli, wil Yahoo met deze strategische zet de deur nog verder sluiten voor Icahn.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Ben benieuwd hoe onafhankelijk het media-advies dan zal zijn/worden...

    geplaatst op
  • Moet eerlijk zeggen dat ik daar ook mijn bedenken bij had maar nog onvoldoende inzicht heb in wat die samenwerking nu exact inhoudt.

    geplaatst op
  • De timing klopt misschien met de overnamestrijd, maar dit contract heeft natuurlijk geen enkele impact op dit verhaal : voordat het in werking gaat, zijn we een paar maanden verder. Het is een gewone businessdeal, niet meer niet minder. Als dit gepaard zou gaan met een gifpil van de een of andere soort zou het wat anders zijn geweest.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.