ReclameReview: Moviq

14 mei 2008, 06:21

Moviq profileert zich als ‘je thuis in eigen hand’.

Credits:

Creatie: Philip Brink, Rogier Cornelisse, David de Winter, Hugo van Woerden (CCCP)

RTV: Saskia Geesink

Regie: Jessica Lauren (Filmtecknarna)

Muziek: Jasper Boeke

Geluid: The Park Studio

Strategische begeleiding: Alfred Levi (3MO)

Klant: Erik Jan Coenraad, Epco Vlugt, Hans Blom

Voor:

Moviq gebruikt precies de juiste insteek in deze commercial. Het gaat namelijk niet alleen maar om het huis op zich, maar ook om alle omgevingsfactoren. Je moet het huis zien te vinden dat bij je past. De mooie animatiestijl en de vrolijke muziek van de commercial geven je een goed gevoel over Moviq. Als je tot de doelgroep behoort en je ziet dit filmpje, dan ga je ongetwijfeld eens rondkijken op Moviq.nl.

Tegen:

Zou de consument inzien waarom hij naar Moviq.nl moet gaan en niet naar Funda.nl of Jaap.nl? De positionering van Moviq is duidelijk naar het emotionele vlak getrokken (thuis, een goed gevoel) in plaats van puur op het product (huizen). Er is tijd nodig voor de consument om dat verschil duidelijk in te zien.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!