Nieuwe interactieve campagne Harley-Davidson

Nieuwe interactieve campagne Harley-Davidson

{title}Via het M!-contactformulier dropte online project manager Madelieve Timmermans (McCann Digital België) een nieuw project van Harley Davidson. Het betreft een interactieve campagne, volgens Timmermans vooral bedoeld om testritten te generen. En ook voor ‘een stukje imagocampagne’.

Het achterliggende idee: stel je eigen Harley-weekend samen. Je kiest zelf je outfit, je kiest waar je gaat slapen (camping of hotel) en je kiest de locatie waar je gaat drinken (café of nightclub) en ga zo maar verder. Het geheel wordt aan elkaar gereden met snelle first person video’s vanaf de motor. Allemaal om de rij-ervaring op een Harley na te bootsten (lees hier de credits van de campagne).

Het virale karakter van de campagne heeft al goed opgepakt, vooral in België. Dat doen ze dus prima, daar bij McCann Digital.  Meerdere weblogs en nieuwssites hebben er al aandacht aan besteed. Check onder anderen: Adverblog, Endrone, De Standaard en Reflexionzz. Via email had ik nog wat aanvullende vragen gesteld aan Madelieve Timmermans.

De campagne wordt volgens Timmermans eerst via bloggers uitgerold. Hierop volgend komt er een uitgebreid bannercampagne in de Benelux en wordt de mailinglijst van Harley Davidson ingezet.

De campagne is interactief en er is veel gebruik gemaakt van video. Creative Director Michael Thuy, over het hoe en waarom: ‘Harley-Davidson staat voor het genieten van een rit. Het genieten van een Harley-Davidson ligt voor een groot stuk aan het geluid van de motor, maar ook de wind langs je helm. Omdat we het geluid en de beweging wilden tonen hebben we voor video gekozen. De filmpjes tussen de ritten zijn een extreem versnelde weergave van wat je kan beleven. Dit hebben we gedaan om duidelijk te maken dat een Harley-Davidson weekend vooral gaat om zoveel mogelijk op je motor te zitten. Eten, slapen en drinken, dat wil je snel doen zodat je snel weer op je motor zit.’

Dan het publiek. Als je doelen branding, imago-building en het aanjagen van animo voor testritten zijn, dan zal er (dacht ik op voorhand) wel ingezet worden op de stoere welstandige vijftig-plusser met snor, midden in zijn (vrouwen op Harleys) midlifecrisis? Timmermans: ‘We zetten uiteraard in op motorrijders, maar niet op de typische Harley-Davidson klant. We richten ons ook sterk op vrouwen en jong-volwassenen (25-35). We willen laten zien dat er in het Harley-Davidson-gamma ook leuke en modern gedesignde bikes zitten.’


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Je kunt nu ook geheel interactief en zo, een Harley-Davidson Nighster winnen, op Nieuwsblad.be!

    Doe mee & win

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.