ReclameReview: Eiffel

ReclameReview: Eiffel

Eiffel spoort ons aan om de X te vinden. Wat die X dan ook mag zijn.

Credits:
Creatie: Joris Kang’eri, Floris van den Elshout, Allard Jaspars, Erik Wünsch (CD) (S-W-H)
RTV: Pirke Bergsma, Ineke Koornstra
Regie: Valérie Pirson (Partizan)
DOP: Alex Barber
Offline editor: Marie-Charlotte Moreau
Muziek: Sizzer
Sounddesign: Studio de Keuken
Klant: Simon Kram (Eiffel)

Voor:
Met deze commercial probeert Eiffel het onzichtbare element (de X) zichtbaar te maken. Als je de X vindt, vind je namelijk de sleutel naar vooruitgang. Maar wat is nu die X in jouw situatie? Eiffel spoort je aan om op zoek te gaan naar de zwakke plek in jouw organisatie. Mooi uitgevoerd met herkenbare situaties én het zet je over dit onderwerp aan het denken, wat ongetwijfeld de bedoeling is van de commercial.

Tegen:
Zoals we zien in de commercial, is in elke situatie de X anders. De boodschap van het filmpje zal dus wel zijn dat Eiffel de X voor opdrachtgevers weet te vinden. Maar dat maak ik er niet uit op, want het wordt nergens gezegd. Het lijkt nu meer een commercial ter bewustwording en niet om Eiffel te promoten. Bewuste keuze misschien?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Elke keer als ik die reclame zie denk ik dat het een spotje is van het ministerie van onderwijs die op zoek is naar docenten wiskunde.

    geplaatst op
  • Voor wie zouden ze anders de X moeten vinden? Dit is uiteraard voor hun opdrachtgevers...het zijn consultants en interim managers. En wat is het verschil tussen bewustwording en Eiffel promoten? Beetje warrig stukje...

    geplaatst op
  • @Wouter: er wordt nergens gezegd dat Eiffel de X kan vinden voor opdrachtgevers. Er wordt alleen gezegd 'vind de X'. Met bewustwording bedoel ik dus dat het wel een ideële commercial lijkt en niet een promotie van de diensten van Eiffel.

    geplaatst op
  • Denk je niet dat opdrachtgevers dat wel doorhebben? Voor wie zou het anders moeten zijn?

    Worden wel vreemde reclameblokken als in iedere commercial de doelgroep letterlijk genoemd moet worden...'deze tandpasta werkt tegen gaatjes....voor kinderen van 8-16 jaar oud''. Dat laatste hoeft er dus niet bij. Eiffel laat zien hoe ze werken, zoals je zelf al zegt: ze vinden voor opdrachtgevers de X.

    geplaatst op
  • Het zou heel goed kunnen dat ze dit inderdaad bewust zo hebben gedaan. Maar goed, het viel me op.

    geplaatst op
  • Ik denk dat het ook bewust gedaan is.

    geplaatst op
  • Lijkt deze spot op die van XS4all of andersom...

    geplaatst op
  • Leuke reclame,... Hoe komen ze eigenlijk op THE IDEA ?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.