Affiliate marketeer M4N groeit

8 april 2008, 10:15

Het begint een beetje saai te worden. Eerder berichtte ik dat Daisycon in 2007 een omzetgroei van 194% had gerealiseerd en dat Tradedoubler in 2007 met 53% was gegroeid. Vandaag las ik op Admanager dat affiliate marketing partij M4N het ook niet slecht doet: in 2007 steeg de omzet met maar liefst 220 procent naar 4,4 miljoen euro. Net als Tradedoubler en Daisycon verwacht ook M4N een sterke groei van de omzet in 2008.

‘We zien dat affiliate marketing in de breedte groeit’, aldus Thomas Joosten, oprichter van M4N. ‘Het grootste segment is voor ons nog steeds shopping. Maar we zien een toenemend aantal segmenten sterk groeien.’ Deze ontwikkeling is ondere andere te danken aan de verbeterde kwaliteit van de websites. Consumenten zien dit terug in overzichtelijke websites waar ze gemakkelijk producten kunnen vergelijken en kunnen aanschaffen. Joosten: ‘Hierdoor verdienen de affiliates meer en zodoende de adverteerders ook.’

Barry Kampstra
Managing director bij Daisycon

Barry Kampstra is één van de drie oprichters van Daisycon. Daisycon is in Nederland actief op het gebied van Cost-per-Click, Cost-per-Lead en Cost-per-Sale online marketing. Met ruim 30.000 aangesloten publishers mag Daisycon zich met recht marktleider op het gebied van performance based online marketing noemen. Zie ook LinkedIn.

Categorie
Tags

8 Reacties

    Willem

    Zit zelf bij M4N en werkt ook wel prima, zoveel echt goede consurrentie is er niet op de ads markt.


    8 april 2008 om 10:53
    Paul Schoenmakers

    Nou Barry, nu jullie omzetcijfers nog even publiceren ipv enkel de groeicijfers!

    @Marco, totale omzet netwerken naar schatting een miljoen of 60. Puur alleen Affiliate Marketing een miljoen of 25 a 30.


    8 april 2008 om 11:12
    sequence

    Het wordt wellicht saai om te melden dat affiliate marketing in de lift zit, maar het publiceren van concrete omzet cijfers is al een stuk spannender. Dat blijkt wel uit het feit dat er nog geen enkele andere speler in de markt is die deze transparantie ook aandurft.

    Het zou interessant zijn als jullie dat ook doen, dat brengt Marco en Paul alleen maar dichter bij hun antwoorden en is alleen maar goed voor de professionalisering van de markt.


    8 april 2008 om 12:26
    Harm

    Hulde aan M4N. Zij zijn de enige partij (voor zo ver ik weet) die echt moeite doen voor transparantie. Recent een klein onderzoekje gedaan en alleen bij M4N kreeg ik een goed indruk wat ik nou kon verwachten. In de nabije toekomst kunnen ze mij ook zeker als klant verwachten!


    8 april 2008 om 12:38
    media

    @Harm: waarom plaats je zo’n reactie nu anoniem? dit maakt het namelijk wel erg verdacht en menig lezer zal denken dat je iets met M4N te maken hebt. Niet echt handig!


    8 april 2008 om 13:23
    Harm Aarts

    Goed punt. Ik ben er niet zo scheutig mee. Blijkbaar toch een agressief wereldje als dat zo geinterpreteerd kan worden. 🙂 Ik ben voor mijn startup opzoek naar inkomsten uit een dergelijk programma. Nogmaals mijn verontschuldigingen.


    8 april 2008 om 14:14
    media

    @Harm: geen probleem, was ook meer een suggestie; reacties onder eigen naam zijn geloofwaardiger dan anonieme reacties. Dat geldt voor zowel positieve als negatiev reacties.

    Even terug naar het onderwerp, @Paul kun je aangeven hoe je aan dat totale bedrag komt?


    8 april 2008 om 18:41
    Alfred Veninga

    Wat verstaat men onder search?


    8 april 2008 om 20:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief