Van EPG’s naar persoonlijke programmagidsen

27 maart 2008, 05:23

Van EPG's naar persoonlijke programmagidsen

Afgelopen dinsdag vond op het Mediapark in Hilversum het iMMovators Cross Media Café plaats. Het thema was dit keer de toekomst van de programmagids. Elektronische programmagidsen of EPG’s bestaan er in vele varianten op allerlei platforms, van print via tv en internet tot mobiel. Er is één belangrijke overall trend: ze krijgen een steeds persoonlijker karakter. Op Frankwatching geeft Frank Janssen een overzicht van de presentaties van Jeroen Doucet (Station10), Marcel Houtman (Zie.nl), Albert Treur (TSS), Annelies Kaptein (Stoneroos), Berend Jan Verheijen (BNN), Carl Lunenborg (TVGids.nl), Bas de Vos (SKO) en Vincent Everts (PC Zapper).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jelle Bos

    Interessant! Ik maak veel gebruik van de EPG, vooral via mijn Mediacenter. Het grootste probleem is dat de inhoud van die gids wordt aangeleverd door de tv-zenders (dit stond ook in het verhaal op Frankwatching). Vaak komt het voor dat de inhoud achterhaald is; oftewel programma’s worden te vroeg/te laat/niet opgenomen.

    Vanuit de gebruikerskant hoop ik dat dit soort problemen op korte termijn worden opgelost, vanuit marketingkant natuurlijk ook, want dit zal het gebruik alleen maar meer bevorderen.


    27 maart 2008 om 07:47
    Vincent

    Zelf vind ik http://www.tvradar.nl erg overzichtelijk en snel in tegenstelling tot tvgids.nl. TVradar heeft 14 dagen programma informatie, 7 dagen vooruit en 7 dagen terug.

    TVradar.nl wilt het overzicht houden en de consument er meer bij de content gaan betrekken.


    21 april 2009 om 04:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!