ReclameReview: energie:direct

20 maart 2008, 09:13

Een leuke, maar ook goede commercial van energie:direct.

Credits:

Creatie: Rogier Mahieu, Marcel French, Erik Wunsch (CD) (S-W-H)

Regie: Steffen Haars (Cake)

Klant: Diana van Lit

Voor:

De boodschap klopt. Vaak zie je bij grappige commercials dat de boodschap minder belangrijk is dan de grap, maar hier kloppen ze allebei. De boodschap zorgt juist voor de grappige situatie, net als bij de vorige commercials van energie:direct. Er komt niemand bij je langs om de stroomdraden uit je muur te trekken als je overstapt naar een andere leverancier. En je onthoudt die boodschap ook nog dankzij de grap die ervan gemaakt wordt.

Tegen:

Niets.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Simpel en effectief!

    Leuk dat Diana nog steeds bij energie:direct werkt; heb er vroeger ook nog eens wat projecten gedaan.


    20 maart 2008 om 21:53
    MaartenThuisen

    Ontzettend leuke reclame… !


    24 maart 2008 om 08:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!