Toename pageviews na start tv programma

Toename pageviews na start tv programma
, Habbo.nl

Zodra een programma op televisie van start is gegaan is dit van invloed op de bezoekersaantallen van de bijbehorende internetsites. De site van Wie is de Mol? is in de maand januari door 338.000 unieke bezoekers bezocht. Het aantal neemt alleen maar toe zodra het programma dichterbij de finale komt. Ook op Uitzendinggemist is Wie is de Mol? een groot succes, met 450.000 opgevraagde streams in de maand januari, is Wie is de Mol? het meest bekeken programma na Boer zoekt Vrouw en ONM.

Uit recent onderzoek van Ster op Uitzendinggemist.nl in samenwerking met onderzoekbureau Metrixlab blijkt dat één confrontatie met een streamcommercial al een positief effect heeft op de reclameherkenning- en herinnering van een product. Ook hebben de respondenten een duidelijker beeld van het imago van het product en neemt de sympathie voor het product toe wanneer men een streamcommercial heeft gezien.

Verder blijkt uit analyse dat met name de lichtere televisiekijker wordt bereikt met Uitzendinggemist. Daarmee voegt adverteren op deze site écht iets toe. Verder geven relatief veel bezoekers van de site aan dat men klikt op commercials voorafgaand aan het bekijken van een uitzending. Daarmee is adverteren in de vorm van streamcommercials dan ook effectiever dan door middel van banners.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • @Paolo: je schrijft 'blijkt dat één confrontatie met een streamcommercial al een positief effect heeft op de reclameherkenning- en herinnering'. Die is wat mij betreft iets te makkelijk. Waar zijn de onderbouwende cijfers?

    Ik heb overigens jaren geleden al eens gekeken naar het effect van tv op site-bezoek (het journaal-effect). Iha blijkt daaruit dat tv (en andere offline media) juist helemaal geen groot effect hebben op het sitebezoek. Ben wel benieuwd of er inmiddels nieuwe cijfers zijn die eea kunnen bevestigen.

    geplaatst op
  • @Paolo
    In de gerelateerde berichten staat een artikel van mij over een onderzoek de VS (reclame beter onthouden bij streaming video). Hoe verhoudt jullie STER onderzoek zich tot deze uitkomsten? Verhoogt de awareness? Verhoogt het bereik? Is er meer engagement?

    Ik ben erg benieuwd.

    geplaatst op
  • Vanaf april zijn naast uigesteld kijken ook de streamingscijfers van de meeste omroepen beschikbaar. Dan zou je evt. een verband kunnen leggen/zien tussen populariteit op tv en het effect ervan online...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.