Naar aanleiding van een workshop mobile advertising in Emerce waarin een kritisch geluid over pluk kreeg ik vandaag een mailtje. Maarten Roerink, managing director van pluk, schrijft daarin dat L1 (regionale omroep Limburg) de eerste klant is die een licentie neemt op de pluk software. L1 kan daarmee onder eigen vlag pluk diensten aan adverteerders aanbieden.
Uit het persbericht dat L1 hierover verstuurde vanochtend: ´L1 is een samenwerking aangegaan met pluk waardoor diverse interactieve toepassingen kunnen worden aangeboden aan kijkers, luisteraars en adverteerders. Naast diverse redactionele toepassingen ziet L1 vooral interessante interactieve reclamemogelijkheden voor haar adverteerders. pluk maakt het mogelijk om met de mobiele telefoon direct te reageren op advertenties.
Door het versturen van de plukcode per sms is het mogelijk om kijkers en luisteraars snel en gemakkelijk juist die informatie of aanbiedingen die hen interesseert per email te sturen. Hiermee wordt adverteren extra interactief gemaakt. L1 stelt hiermee haar adverteerders in staat zeer response- en transactiegericht te adverteren. Deze nieuwe dienst wordt gerealiseerd in samenwerking met Pluk Company, een joint venture van KPN en BarTrack.´
Volgens het persbericht kunnen kijkers en luisteraars binnenkort kennismaken met interactieve commercials. Een uitgebreide promotiecampagne volgt. Ben zelf wel benieuwd naar deze toepassing van pluk: het samenspel met billboards is in mijn ogen nooit echt van de grond gekomen. Wellicht dat de combi pluk en TV alsnog succes zal brengen voor Pluk Company en BarTrack, de joint venture achter pluk.