ReclameReview: Maandag
Maandag probeert vooral op te vallen en nieuwsgierigheid aan te wakkeren met deze commercial.
Credits:
Concept: David Snellenberg, Pepijn Rooijens (Dawn)
Projectbegeleiding: Anouk Alaskaris, Jaap Boender
Camera: Wouter Westendorp, Lex Brandt
Regie: Bianca Pilet (Christel Palace)
Verantwoordelijk bij klant: Yvo Janssen, Rob Entjes
Voor:
Het is anders en dat werkt vaak verfrissend. Opvallen is altijd een goed uitgangspunt. Dankzij deze grappige, semi-absurde commercial maak je mensen in ieder geval nieuwsgierig naar je bedrijf en dat zal de bedoeling zijn geweest van deze commercial.
Tegen:
Er zullen veel mensen zijn die het óf niet snappen óf zich er totaal niet mee kunnen identificeren. Maar goed, dat hoort bij een gewaagde campagne. Bovendien wordt er nergens gezegd dat Maandag interim-professionals levert, dus dat maakt de verwarring nog groter. Het doet me overigens wel heel erg aan de campagne van Ben denken van enkele jaren geleden.
De website en search campagne komt van Maxlead. De offline actie wordt online maximaal benut!
Ik weet nu eigenlijk nog steeds niet echt waar de reclame nu over gaat?
Lekker deuntje maar ik heb inderdaad ook geen idee waar het over gaat, wordt ook onvoldoende geprikkeld om naar de site toe te gaan. Het is vandaag ook woensdag dus waarom zou ik? 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!