ReclameReview: Maandag

13 februari 2008, 11:54

Maandag probeert vooral op te vallen en nieuwsgierigheid aan te wakkeren met deze commercial.

Credits:

Concept: David Snellenberg, Pepijn Rooijens (Dawn)

Projectbegeleiding: Anouk Alaskaris, Jaap Boender

Camera: Wouter Westendorp, Lex Brandt

Regie: Bianca Pilet (Christel Palace)

Verantwoordelijk bij klant: Yvo Janssen, Rob Entjes

Voor:

Het is anders en dat werkt vaak verfrissend. Opvallen is altijd een goed uitgangspunt. Dankzij deze grappige, semi-absurde commercial maak je mensen in ieder geval nieuwsgierig naar je bedrijf en dat zal de bedoeling zijn geweest van deze commercial.

Tegen:

Er zullen veel mensen zijn die het óf niet snappen óf zich er totaal niet mee kunnen identificeren. Maar goed, dat hoort bij een gewaagde campagne. Bovendien wordt er nergens gezegd dat Maandag interim-professionals levert, dus dat maakt de verwarring nog groter. Het doet me overigens wel heel erg aan de campagne van Ben denken van enkele jaren geleden.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Ronald van Klooster

    De website en search campagne komt van Maxlead. De offline actie wordt online maximaal benut!


    13 februari 2008 om 13:02
    MaartenThuisen

    Ik weet nu eigenlijk nog steeds niet echt waar de reclame nu over gaat?


    13 februari 2008 om 17:31
    media

    Lekker deuntje maar ik heb inderdaad ook geen idee waar het over gaat, wordt ook onvoldoende geprikkeld om naar de site toe te gaan. Het is vandaag ook woensdag dus waarom zou ik? 😉


    13 februari 2008 om 17:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!