Verkiezing beste dagbladadvertentie 2007

8 februari 2008, 13:15

{title}Opnieuw organiseert Cebuco de verkiezing voor dabladadvertentie. Vorig jaar won een advertentie voor het Astmafonds. De verkiezing bestaat uit een vakprijs en publieksprijs.

De vakjury maakte gisteren de winnaar van de vakprijs Vakgoud 2007 bekend. Volkswagen won met de advertentie rondom de terugroepaktie van de Volkswagen Golf type I uit 1974 deze prijs. Marco zag op de dag van plaatsing overigens meteen de kracht van deze advertentie in.

Tien advertenties zijn door een publiekspanel uit de 121 inzendingen genomineerd voor de publieksprijs Dagbladgoud 2007.

player afkomstig van Dagbladgoud.nl

Alle genomineerde advertenties verschijnen komende week in verschillende Nederlandse dagbladen en inmiddels kun je stemmen op Dagbladgoud.nl.

Mijn favorieten? Beertender en Klimaatverandering. En jullie?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    gerben

    Mac Donalds


    8 februari 2008 om 13:55
    media

    De terugroepactie van Volkswagen voor de Golf type I uit 1974 was inderdaad briljant en een terechte winnaar!

    Wat een aardige widget om de advertenties te presenteren; van wie is die eigenlijk?


    8 februari 2008 om 14:57
    evroekel

    @Marco: niet verder vertellen, maarre.. is een iframe met de content van de Cebeco-site 🙂

    Tja, embedding van je content op sites van derden is nog een beetje lastig voor een club van dagbladen 😉 Hoop dat ze de kracht er nu van gaan inzien.


    8 februari 2008 om 15:08
    Arno Wingen

    Het zou me inderdaad niks verbazen als deze advertentie ook de beste resultaten oplevert. Het is een van de weinige advertenties waarvan het resultaat echt te meten is, en die echt een aanbieding doet. Bravo.


    10 februari 2008 om 15:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!