Nokia Trends Lab naar Nederland

7 februari 2008, 07:15

{title}Nokia Trends Lab komt naar Nederland (eerder al in onder anderen Duitsland, Litouwen, Frankrijk, Italië, Ierland, Polen, Rusland, Griekenland en Zuid-Afrika, aankondiging al op Adfoblog en DC). Al langer bekend dus, maar misschien nog niet bij íedereen.

Nokia’s Trends Lab wil vooral ‘een creatief forum voor aankomende kunstenaars en jonge talenten die gebruik willen maken van alle applicaties van hun mobiele telefoon’ zijn. ‘Met Nokia Trends Lab bieden we een creatief en nieuw platform om de mogelijkheden van mobiele toestellen te verkennen, nu die mobiele telefoons meer en meer ontwikkelen tot echte multimedia-computers,’ meldt Emile Baak, General Manager van Nokia Benelux in het persbericht van 17 januari.

De aankomende kunstenaars en jonge talenten komen uiteraard onder hoede van Bekende Nederlanders (zónder mag een event of aankondiging die naam tegenwoordig niet dragen). DJ en zanger Don Diablo en de band Moke zijn gevraagd op te treden als mentor. In samenwerking met de kunstenaars maken de twee (de Nokia N95 in de hand) een remix met video van een nummer van Moke.

De resultaten worden gepresenteerd tijdens een muziek- en multimedia-evenement op 21 februari in de studio’s van MTV. ‘Tijdens deze party wordt een “six-degrees” animatie geprojecteerd, en het publiek kan via GSM-blogging berichten en plaatjes versturen naar de Nokia Trends Lab website, zodat vrienden die niet op het event zijn, toch betrokken worden,’ schrijft Nokia in het persbericht. Kaarten kun je niet kopen, wel winnen via de site.

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik doe de voorzichtige aanname dat er iemand op 21 februari namens Marketingfacts verslag gaat doen van dit spektakel…

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jochem

    Net gewonnen, maar zie in mijn agenda dat ik niet kan..


    19 februari 2008 om 13:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief