Interview Marque Joosten over Zomoto.nl

26 januari 2008, 12:10


interview Marque Joosten, ex CEO Funda over zijn nieuwe Auto site Zomoto from vincente on Vimeo.

Type je nummerplaat in en je krijgt direct de waarde van je auto, de kosten per maand en per kilometer. Handige functie van de auto site zomoto.nl waar niet vanuit het aanbod wordt gedacht, maar vanuit de consument. Hoezo privacy? Daarna ga je je auto verkopen en koop je een nieuwe of tweede hands auto.

Marque Joosten startte Freeler, de internet provider van ING, was directeur van Funda en ging met een knal weg omdat hij met Funda zwaar met de makelaars wilde concureren om het tegen jaap.nl te kunnen bolwerken. Nu is hij eindelijk bezig met zijn eigen bedrijf. Zie ook een eerder artikel op Emerce.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

16 Reacties

    MaartenThuisen

    Mmm, voer net even een audi 80 in bij Zomoto, maar hij heeft geen dagwaarde in de database. Toch wel jammer voor een nog steeds veel gereden auto. Voor de rest vind ik het een goed concept en zeker goed uitgewerkt.


    26 januari 2008 om 13:41
    edo@edovansanten.nl

    Hi Vincent,

    lekker interview, maar….

    bij het monteren even het rechterkanaal van het geluid ook vullen.

    Mono uit één kanaal, dat kan niet meer 🙂

    Groet, Edo


    26 januari 2008 om 13:48
    vincente

    @edo klopt ik ben een MONO personality. Ik moet een mono naar stereo plugje even bij me houden maar ik vind het tot nu toe elke keer weer een gedoe om het te halen. Te druk met video maken, editen en uploaden. Maar nu jij er als de 25e erover klaagt ga ik naar de winkel toe.

    Of weet iemand hoe je dat in Imovie makkelijk corrigeerd?


    26 januari 2008 om 15:43
    roy van Veen

    @vincent

    Bij iMovie, 7 en HD (6) kun je bij het ‘delen’ van je bestand een ‘quicktime’ formaat kiezen (bij HD via geavanceerde opties). Die kun je vervolgens op maat samenstellen, inclusief het audio component. Volgens mij kun je daar een keuze maken voor Mono die dan op beide kanalen hetzelfde signaal zet. Als je 1 van de standaard voor gedefinieerd opties neemt, dan neemt hij het geluid zoals het is. Is je 1 van je kanalen leeg, dan heeft ook het eindproduct een leeg kanaal.


    26 januari 2008 om 16:12
    Patrick

    Mooie site.

    Mijn auto is meer waard dan ik dacht.


    26 januari 2008 om 16:31
    media

    Leuk interview! Zeker ook omdat ik op deze manier alvast een indruk krijg van Zomoto.nl en de man achter Zomoto.nl. Joosten is namelijk één van de mensen die zitting heeft in het panel dat tijdens het MWG-congres discussieert over web 2.0. Wat ik me wel afvraag is in hoeverre Zomoto.nl valt in de categorie web 2.0-toepassingen.


    26 januari 2008 om 19:13
    Sander

    Mooie site, mooi concept, maar ik heb het idee dat de prijzen van auto’s toch snel wat te hoog worden ingeschat. Dit is natuurlijk ook verklaarbaar als je de uitleg van Marque erbij neemt, die aangeeft dat de prijs gebasseerd is op die van gelijke auto’s die te koop staan. En je zet als verkoper natuurlijk altijd iets hoger in dan dat je ervoor wilt hebben…

    Verder heb ik nog mijn twijfels over het uiteindelijke succes van dit concept. zijn de autozoekers niet veel teveel al gewend aan de combinatie van autotrack/trader, rdw.nl en autoweek.nl?


    26 januari 2008 om 23:32
    peter

    Nog interessanter dan Zomoto zelf is Boralis, Joosten’s incubator. Benieuwd of daar al concrete internetprojecten uit voortkomen


    27 januari 2008 om 07:21
    marque

    @Marco.

    Ik vroeg me al af waar we het tijdens het MWG congres over gingen hebben… 🙂

    Web 2.0 dus!

    Dan is Zomoto wel een pracht voorbeeld (zelfs in de huidige beta versie) , tenminste volgens mijn definitie van web 2.0 (die denk ik dus iets afwijkt van jouw definitie)

    Voor de mensen die nu de waarde van hun auto willen bepalen (om hem vervolgens snel op zomoto.nl te verkopen en een fijne 14% hybride bijteller er voor terug willen hebben): begin februari hebben we een nieuw matchingssyteem waardoor we nog beter je kenteken kunnen matchen met het RDW databestand.


    27 januari 2008 om 08:28
    Noturban

    @Sander

    Er zijn praktisch geen sites die het taxeren van je auto gratis aanbieden en je verder ‘helpen’ dmv crossreferencing, autotrack/autoweek bieden deze service niet aan en rdw vertelt niets over de waarde van je auto. Als je je auto wilt verkopen begin je toch met het uitzoeken vd waarde van je auto? In min ogen voldoet zomoto aan deze behoefte en meer.


    27 januari 2008 om 08:34
    neoMagic

    Hmm, ik vul mijn kenteken in op Zomoto en zie dat ik een Opel Astra rijd… terwijl er volgens mij toch echt “Vectra” achterop staat! Zometeen nog eens even kijken 🙂

    Verder vind ik dit niet echt privacygevoelige informatie. Een groot deel is al op te vragen bij de RDW (die dan op hun beurt weer persoonsgegevens doorspelen aan garages die daarom vragen – al een paar keer meegemaakt). Best handige site, als het zou werken 😉

    PS: Spelfout in het artikel: “concureren” — moet zijn —> concurreren


    28 januari 2008 om 10:29
    Ap

    Grappig, mijn kenteken geeft ook een Astra terwijl het in mijn geval een Corsa zou moeten zijn 🙂

    Mooi concept in ieder geval! Er vanuit gaand dat bovenstaande voorbeelden kinderziektes zijn, zeker handig om nog eens er op na te slaan als je een nieuwe auto overweegt.


    28 januari 2008 om 12:39
    Lodewijk

    Leuk concept, ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen want dan zijn er nog tal van ideeën op los te laten.


    28 januari 2008 om 15:51
    Joost Schravendeel

    Sinds de lancering gebruik ik het (ik doe mijn auto uiterlijk eind maart weg, dus zoekend naar een nieuwe) en ik vind het enorm fijn navigeren. Ook de maandprijze bij iedere auto vind ik erg prettig om in één oogopslag te zien, daar wil ik me nog wel eens in vergissen.


    29 januari 2008 om 06:23
    Joost Schravendeel

    @ Patrick, volgens de zomotex hebben we nog minstens 750,- onderhandelingsruimte 😉 .


    29 januari 2008 om 06:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!