Wanneer lanceert ING haar eigen internetverzekeraar?

Wanneer lanceert ING haar eigen internetverzekeraar?
,

Wanneer lanceert ING haar eigen internetverzekeraar? Ik lees net op de website van het Assurantie Magazine dat ook ING met een internetverzekeraar gaat komen. De introductie wordt al op zeer korte termijn verwacht, waarschijnlijk begin februari.

Het aanbod zou zich in aanvang beperken tot autoverzekeringen, net als bij Ditzo (wanneer komen zij met online hypotheken?) en Allsecur, de eveneens binnenkort startende internetverzekeraar van Allianz.

In België heeft ING in twee maanden tijd 10.000 autopolissen online gesloten. Het concern denkt daar het marktaandeel van 1% te kunnen optrekken tot 12%; in ons land is ING de vijfde autoverzekeraar met een marktaandeel van ruim 6%.

Verder ben ik uiteraard benieuwd welke communicatiestrategie ING gaat inzetten. Gaan ze ook vol in de aanval op andere (online) verzekeraars, zoals Ditzo (flauw, maar wél exposure). Of kiezen ze meer voor een soft launch waarbij ze hun opgebouwde corporate identity naar voren schuiven. Eén aspect weten we nu al: hoewel de lancering op korte termijn staat gepland wil ING niets loslaten over de naam en de exacte datum van lancering. Weet iemand hier al meer van?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Wellowell was ook van ING en verkocht verzekeringen via internet. Het werd uiteindelijk geen succes en de domeinnaam werd verkocht aan de verzekeringssite. Ik denk dat de markt nu een stuk rijper is voor internetverzekeraars, dus ben benieuwd.

    geplaatst op
  • Ja klopt! Ben benieuwd op ze de site van Wellowell niet vergeten aan te passen....... Leads doorspelen naar concurrerende websites gaat niet helpen. Of zou het zo goed verdienen?

    geplaatst op
  • Ik vraag mij af of het echt zo nieuw zal moeten zijn : ING is binnenkort alleen nog maar ING-merk en Postbank-binnenkant. Postbank verkoopt nu al goed verzekeringen online. Kan hooguit bedenken dat ze een upgrade doen en dit als eerste schot voor de ING-boeg de markt in knallen. Met veel communicatie geweld en zo.

    Hans Hagenaars zinspeelt al een tijdje dat Postbank/ING/Postbank autoverzekeringen zou gaan doen. Wellicht dat dit ook een nieuw aspect is.

    Het zou wel leuk zijn, als ook ING/Postbank veel marketinggeweld los zou laten op het internet: dan gaat die markt alleen maar meer groeien dan het nu al doet. En wie weet, dat meer partijen online wakker worden.

    geplaatst op
  • De meeste bezoekers van marketingfacts zullen redelijk kunnen inschatten hoeveel de huidige campagne van Ditzo kost. Of het zal leiden tot een duurzame waardevolle naamsbekendheid waag ik te betwijfelen. Van de marge van die enkele autopolis die ze verkopen, zullen ze de campagne niet kunnen betalen. Daar komt nog bij dat ik denk dat de kopers geen langjarige relaties zullen zijn. Een beetje Datzo-assurantiekantoor kan het met twee vingers in de neus beter.
    De vele andere, groeiende groep oude en nieuwe internetaanbieders zoals Independer, Verzekeringsite, HEMA, AH, Allsecur, etc zullen ook niet stil zitten. ING zal het niet veel anders kunnen promoten dan Ditzo; veel geld in dure campagnes met bij aanvang slechts een beperkt aanbod met nauwelijks een toegevoegde waarde. Het zal wel geen Wellowell tragedie worden maar echt een lekkere moneymaker zie ik het niet worden.

    geplaatst op
  • Ik heb het AssurantieMagazine-artikel nu zelf gelezen en het ziet er toch naar uit dat het een heel andere operatie wordt dan de Postbank. Wat ik helemaal vergeten was : dat ING Direct natuurlijk bestaat ! En dat is in de grond een ander concept dan Postbank nu biedt. Zou dit het idee zijn ?

    @Gerrit-Jan - Mijn inschatting voor alle nieuwe initiatieven is dat ze geen positief rendement zullen hebben, tenzij : ze internationaal gekopieerd kunnen worden of als ze langdurig in de markt blijven. In veel gevallen zie ik het als een puur defensieve actie van financiele conglomeraten, die klanten binnen de portefeuille willen houden - die houden dan wel een niet-rendabele campagne een tijdje vol.

    geplaatst op
  • @Ewout Rendement van de initatieven is inderdaad een uitdaging. Maar de grote jongens moeten inderdaad wel om klanten te behouden. Mee te doen met de concurrentie (erg belangrijk in financiele dienstverlening). Ik hoop altijd maar dat ze er voldoende van leren. Met Postbank (en onderschat RVS volgens mij ook niet) dat straks gewoon ING wordt heb je al aardig veel kennis binnen het concern lijkt mij. Daar moet je met de juiste marketing tegen lage kosten toch wel echt iets uit kunnen halen

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.