Heel 2.0: Obama’s wereld verbeteren met crowdsourcen

21 januari 2009, 07:34

{title}

Het kán je niet ontgaan zijn, toch opent de NOS vandaag Teletekst op pagina 100 met ‘VS heeft nieuwe president’. Voor iedereen, die onder een steen heeft gezeten. Geweldige speeches gisteren, prachtige mensen, uitzinnige menigten. Wat een hoop. Wat een ‘change’. Afgelopen maandag publiceerden M!-bloggers Sander Duivestein en Jaap Bloem samen met Menno van Doorn (Vint) in het FD een mooi verhaal over crowdsourcen en Barack Obama: ‘Obama en de andere wereldverbeteraars 2.0’ (abo verplicht). Je hoeft niet onder een steen geleefd te hebben als je dat verhaal gemist heeft: de oplage van het FD ligt op 55.000 in Q3 2008. Uit het artikel:

‘Wereldverbeteren 2.0 gaat verder dan ideeën spuien en geld geven. Webburgers werken samen met organisaties om samen iets moois te maken. Een consortium van universiteiten en milieuorganisaties partnert met Rabobank, Athlon Car Lease, Philips en Akzo om een duurzame auto te ontwikkelen.’

Het hele artikel vind je hier (pdf, géén registratie). Hier de link naar de pdf-versie van MeTheMedia, met een extra hoofdstuk over Obama: “The Obama Moment” door Peter Leyden. Zie ook dit prachtige artikel van BVlG: ‘Barack Obama’s social media toolkit‘.

Bronvermelding afbeelding: BB/FD-studio

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!