MeMo2 maakt Nederlandse bannerprijzen inzichtelijk

MeMo2 maakt Nederlandse bannerprijzen inzichtelijk

Krijg net een persbericht binnen van MeMo2 waarin ze de website www.bannerprijzen.nl aankondigen als de eerste site dat advertentietarieven van de grote sites in Nederland op één plek inzichtelijk maakt. Even los van de vraag of ze inderdaad de eerste zijn, een interessant initiatief.

Marcel Vogels, managing partner MeMo2: “Wij verwachten vooral enthousiasme van mediabureaus over ons initiatief. Zij kunnen echt tijd besparen omdat alle tarieven en aanvullende informatie nu op één plek beschikbaar zijn en daar ook kunnen worden vergeleken. En wellicht kan de site er ook aan bijdragen om partijen die nu nog niet online adverteren te bewegen om dat wel te gaan doen. Met het oog op die bezoekers biedt de site ook de optie om een mediaplan te laten genereren. Hoe laagdrempeliger online adverteren wordt, hoe beter het is voor de hele sector.”

Bannerprijzen.nl stelt de bezoeker in staat de laatste online advertentieprijzen en aanbiedingen van verschillende sites (meer dan 200 sites en 1000 advertentieposities) te vergelijken. Verder kan kosteloos, en zonder inlog, in enkele minuten een op maat gemaakt mediaplan worden samengesteld. De beschikbare advertentietarieven zijn van de grote websites die bij de Stichting Internetreclame (STIR) zijn aangesloten, maar ook van andere relevante sites zoals de VNU-titels.


Delen

0
0


Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • Goed initiatief, maar is Admanager niet ongeveer hetzelfde? Hoewel, daar zie ik geen prijzen bij staan. Ik ben wel bang dat wanneer de tarieven bij een van de partijen eens wijzigen, dit op Bannerprijzen niet of te laat wordt aangepast en het daardoor doodbloed. We zullen het zien.

    Ook jammer dat advertentienetwerken zoals ons eigen Kliks.nl niet zijn opgenomen. Via deze netwerken kun je ook een groot bereik krijgen. Via Kliks.nl hebben wij dagelijks zo'n 10 miljoen banner impressies en dat lijkt me toch wel nuttig om te vermelden op Bannerprijzen.nl...

    geplaatst op
  • Op Admanager staan de prijzen er ook bij. Kwestie van inloggen.

    geplaatst op
  • Als ze nu ook nog eens de optie boden om nieuwe website te kunnen toevoegen, zou het overzicht nog completer zijn...

    Gemiste kans? (beetje web 1.0.?)

    geplaatst op
  • Zit net even te klooien op die site en ik erger me gelijk aan twee zaken: Ten eerste is de tabel vaak groter dan 1024px en dus moet je veel heen een weer scrollen. Erg irritant. En ten tweede is het voor een leek als mij niet te doen om de prijzen te voorschijn halen van bijvoorbeeld marktplaats. Ik zal ongetwijfeld iets fout doen, maar na twee pogingen houd ik het voor gezien....

    geplaatst op
  • Eens met Martin, ik kan er geen fatsoenlijke informatie uit halen.
    Wellicht ligt het aan mij, maar ik zie her en der prijzen genoemd, maar nergens wat de eenheid daarbij is. 15 euro voor ov9292 bijvoorbeeld. 15 euro voor wat? 1000 views/clicks/leads?

    Pas als je door klikt zien je dat het in dit geval gaat over CPM.

    De kleurstelling is ook niet al te optimaal..
    Leuk geprobeerd, slecht uitgevoerd?

    geplaatst op
  • Allereerst een dank voor jullie belangstelling en feedback.

    Prijswijzingen zullen zich altijd blijven voordoen, evenals de komst van nieuwe websites. Binnen Bannerprijzen.nl zullen wij daarom structureel veranderingen monitoren en aanpassen. Tevens is de verwachting dat exploitanten zich zelfstandig met updates zullen melden bij Bannerprijzen.nl. De verwerking hiervan houdt Bannerprijzen.nl, vanwege haar onafhankelijk- en betrouwbaarheid, nog in eigen hand.

    Tav de gebruiksvragen. Bij Marktplaats.nl is een onderverdeling per channel. Vandaar dat een gespecificeerde berekening (nog) niet tot de mogelijkheden behoort. Wel is een handmatige berekening van de CPM mogelijk in het Mediaplan. En inderdaad is in het Mediaplan en in de preview van het Mediaplan te zien dat de prijzen betrekking hebben op de CPM.

    Voor prijswijzingen en/of toevoegingen op Bannerprijzen.nl kan contact worden opgenomen met MeMo².

    geplaatst op
  • Beste Coen,

    De verwachting voor het zelf updaten van de sitegegevens kun je op een erg laag pitje zetten. Uit ervaring weet ik dat exploitanten een erg korte attentionspan hebben voor het aanleveren van updates. Kortom; ga er maar niet vanuit!
    Op dit moment hebben wij ruim 1500 sites met tarieven in de database staan. Het bijhouden van alle gegevens is door alle verschuivingen, verhuizingen, aanpassingen van tarieven, nieuwe formaten, etc een crime... Veel succes.

    geplaatst op
  • Ze zouden is zo'n site moeten maken met daarop de prijzen voor het plaatsen van vacatures op de jobboards.

    geplaatst op
  • Thomas,

    dat moet niet zo moeilijk zijn ;)

    en volgens mij kan je zoiet stiekem wel bij een autoplaatser opvragen.

    ( Knollenstein bijvoorbeeld )

    geplaatst op
  • In navolging van wat Coen eerder heeft gepost.
    1. Alle prijzen zijn slechts in CPM
    2. Een peleton studenten update de site eens per week
    3. Nieuwe websites en netwerken zullen continu worden toegevoegd, mits enige relevantie in een bepaald channel
    4. Qua gebruiksvriendelijkheid heeft medewerking van mediabureaus en adverteerder geleerd dat dit geen echte issue is. Wel moet je de intro even goed lezen, en begrijpen dat het vergelijkbaar is met het shopppen middels een digitaal winkelwagentje (conform online webshops).
    5. Uitgevers en exploitanten kunnen ook hun laatste aanbiedingen opgeven.

    Al met al is het een sympathiek initiatief, zonder businessmodel maar wel met veel kosten, om de Nederlandse Internet/Advertising industrie verder te ondersteunen. That's all.

    geplaatst op
  • @Marcel: zoals gezegd, een goed initiatief waarover ik graag een keer met je van gedachten wil wisselen!

    geplaatst op
  • Moeten we daar ook 's STIR-bereik en -contacten aan vastknopen? Dan doe je een grote stap richting een echt online mediaplan . . .

    geplaatst op
  • @ Marcel: kun je me uitleggen wat de reden van Memo2 is geweest om dit initiatief te nemen?

    geplaatst op
  • @Lennaert: zie quote Marcel:
    "Marcel Vogels, managing partner MeMo2: “Wij verwachten vooral enthousiasme van mediabureaus over ons initiatief. Zij kunnen echt tijd besparen omdat alle tarieven en aanvullende informatie nu op één plek beschikbaar zijn en daar ook kunnen worden vergeleken. En wellicht kan de site er ook aan bijdragen om partijen die nu nog niet online adverteren te bewegen om dat wel te gaan doen. Met het oog op die bezoekers biedt de site ook de optie om een mediaplan te laten genereren. Hoe laagdrempeliger online adverteren wordt, hoe beter het is voor de hele sector.”

    Een vredig en overzichtelijk online medialandschap dus ;-)
    gr
    Michel

    geplaatst op
  • @Michel: dat heb ik gelezen. Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat MeMo2 hier zelf mee wil gaan bereiken.

    geplaatst op
  • Vanmorgen in persbericht:

    (...) De nieuwe website http://www.bannerprijzen.nl is al in de eerste maand van zijn bestaan een doorslaand succes. De site werd half januari gelanceerd met het doel om online advertentietarieven inzichtelijk te maken en het plannen van online campagnes te vergemakkelijken. In de eerste week werden direct 5.000 mediaplannen aangevraagd en gedownload op de site. Gemiddeld wordt de site dagelijks bezocht door 250 unieke bezoekers uit de doelgroep mediaplanners. In de afgelopen maand zijn er echter ook pieken geweest in de bezoekcijfers tot 2.000 unieke bezoekers per dag. Bannerprijzen.nl is een initiatief van onderzoeksbureau MeMo² en high-tech ontwikkelaar Hottraffic. (...)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.