BlueAce stopt: verder op The Next Web

11 januari 2008, 12:41

{title}‘Het is ongeveer 2 jaar geleden dat ik hier het eerste bericht heb geplaatst. Bij deze schrijf ik hier met gepaste trots de laatste. BlueAce stopt namelijk per direct en zal verder gaan op The Next Web weblog.’

Robert Gaal van BlueAce (‘jouw dosis web 2.0’) stopt ermee (7 januari bekend gemaakt). BlueAce verhuist naar het weblog van The Next Web, en zal dus voortaan in het Engels te lezen zijn. Dat weblog is op 7 januari van start gegaan (Hoofdredacteur Ernst-Jan Pfauth: ‘Next Web Blog Launch: “the best is yet to come”’).

In die openingspost schrijft Pfauth: ‘You may wonder, why on earth did these guys start ANOTHER blog. Well, we think that the best for the web is yet to come. So we think there is room for a media platform that takes a different approach at covering Web 2.0 startups, entrepreneurs and technology.’

Terug naar Robert Gaal en zijn beweegredenen om te stoppen met BlueAce.

Het is een lang verhaal, dat Gaal als afscheid geschreven heeft. Dat mag ook, dat moet ook. Gaal schrijft: ‘Vanwege mijn eigen startup Wakoopa en andere projecten zoals The Roomware Project schiet het bloggen er steeds vaker bij in.’

Gaal moest dus kiezen (‘als je ergens echt De Beste in wil zijn moet je offers maken.’) Hij koos ervoor, in samenspraak met de eigen bloggers, BlueAce onder te brengen bij The Next Web. ‘The Next Web heeft een internationale formule, waardoor BlueAce eindelijk eens breder kan gaan. Dit zal ten koste gaan van Nederlandstalige artikelen, maar geeft ons een wereldwijde speeltuin. Iets wat we al lange tijd willen.’

Aan het eind van het verhaal kijkt Gaal nog even terug: ‘Dan is het nu tijd om eens even flink op mijn eigen hoorn te blazen (dat mag namelijk als je ergens mee stopt)’. Zo is het. Robert en alle anderen achter BlueAce en The Next Web: namens Marketingfacts heel veel succes in de toekomst.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Rebecca Rijnders

    Ziet er goed uit, jongens!


    11 januari 2008 om 14:46
    media

    Jammer dat BlueAce voor de Nederlandse markt verloren gaat. Ik denk namelijk dat er ruimte is en blijft voor Nederlandstalig nieuws over web 2.0. Gelukkig blijven de mensen achter BlueAce wel behouden voor de blogosfeer, succes met The Next Web heren!


    11 januari 2008 om 15:00
    Robin Bos

    Ik dacht dat de insteek van BlueAce was om de Nederlandse start-up’s te ‘ondersteunen’ en onder de aandacht te krijgen. Dat gaat bij dit ‘nieuwe’ concept helemaal verloren. Jammer!


    11 januari 2008 om 15:06
    MaartenThuisen

    Klopt het dat ik in firefox steeds deze tekens: ‘ in beeld hoor te krijgen? Ze staan een beetje raar door het hele bericht heen…


    11 januari 2008 om 17:35
    MaartenThuisen

    Mmm, ik zie datde tekens niet overkomen in mijn reactie… Het gaat hierbij om euro en dollartekens, die overigens nu opeens verdwenen zijn. Incidentele error misschien?


    11 januari 2008 om 17:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!