ReclameReview: MTV Competitions

19 december 2007, 12:38

Misschien komt het omdat ik bijna 30 ben en dus misschien te oud voor MTV, maar ik snap er geen hout van…

Credits:

Creatie: Ward Graumans (MTV Networks Benelux)

Productiemaatschappij: THE-DFILMS

Regie: Billy Pols

Producer: Cees Clous

DOP: Daniël Bouquet

Voor:

Er zit een onverwachte wending in de commercial die letterlijk explosief is. Hoge attentiewaarde dus.

Tegen:

Ik snap hem echt niet. Een skater komt thuis, gaat op de bank zitten, zapt en zijn televisie ontploft. Oké, tot daar vat ik hem nog wel, maar dan komt de boodschap van de commercial: doe mee aan MTV Competitions en win een jaar lang gratis condooms. Huh? Welke tussenliggende stappen mis ik hier?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

6 Reacties

    rotjong

    als MTV2 kijkert zorg ik zelf voor de explosies


    19 december 2007 om 15:09
    Hardcopy

    @Marjolijn: Ooooh… zeg dat dan! 🙂


    19 december 2007 om 15:12
    yurivangeest

    Volgens mij gaat om 3 realiteiten die coöpetitie met elkaar bedrijven.

    1) Echte wereld (sex, condooms, fysiek, gevoelens etc.)

    2) Virtuele wereld/digitale media

    3) Passieve, massa, traditionele media

    Deze club laat de gedateerdheid van TV als categorie 3 exemplaar zien ten gunste van IRL leven naar mijn interpretatie.


    19 december 2007 om 15:57
    media

    Dank voor de update Marjolijn, nou snappen wij het tenminste ook 😉


    20 december 2007 om 06:22
    Martijn

    “Deze club laat de gedateerdheid van TV als categorie 3 exemplaar zien ten gunste van IRL leven naar mijn interpretatie.”

    en juist dit element zouden de oudere generatie mtv-kijkers weer moeten zien, zo’n ontploffende tv is tekenend voor de mtv van de jaren ’80, tevens het ramone-achtige uiterlijk van het bankzittende personage.

    grijpt toch echt prima in elkaar


    20 december 2007 om 14:47
    Linda

    Dit is ronduit slecht en amateuristisch. MTV moet zelf niet reclame bureautje proberen te spelen want dat kunnen ze niet. Dit bewijzen ze keer op keer. Alle goede campagnes van MTV zijn gemaakt door buitenstaanders en andere bureaus. Zodra ze zelf aan de slag gaan gaat het mis.

    En hoe komt dat? Nou om de dood simpele reden dat het creatieve ’talent’ dat bij MTV zit van een zeer laag niveau is. Het zijn allemaal mensen die niet bij bureaus binnen kwamen omdat ze te slecht of te onervaren waren. Vaak mensen uit de DM tak trouwens.

    Enfin, ik vind het gewoon jammer dat juist wij zo’n slechte MTV hebben hier in nl.


    9 oktober 2008 om 11:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!