ReclameReview: MTV Competitions

ReclameReview: MTV Competitions
, Hardcopy
@davidbrinks

Misschien komt het omdat ik bijna 30 ben en dus misschien te oud voor MTV, maar ik snap er geen hout van…

Credits:
Creatie: Ward Graumans (MTV Networks Benelux)
Productiemaatschappij: THE-DFILMS
Regie: Billy Pols
Producer: Cees Clous
DOP: Daniël Bouquet

Voor:
Er zit een onverwachte wending in de commercial die letterlijk explosief is. Hoge attentiewaarde dus.

Tegen:
Ik snap hem echt niet. Een skater komt thuis, gaat op de bank zitten, zapt en zijn televisie ontploft. Oké, tot daar vat ik hem nog wel, maar dan komt de boodschap van de commercial: doe mee aan MTV Competitions en win een jaar lang gratis condooms. Huh? Welke tussenliggende stappen mis ik hier?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Haha, ja je bent veel te oud voor dit soort commercials David. Ik zal Marjolijn wel even vragen wat nu de clou is.

    geplaatst op
  • Inderdaad zou ik deze promo in eerste instantie gewoon afdoen als een typische MTV-spot, want zoals je zelf al aangeeft: onverwachte wendingen (en het-niet-snappen trouwens ook) verhoogd de attentiewaarde.

    Dat jij (=niet-doelgroep) 'm niet snapt maakt bovendien dat jongeren (=doelgroep) dit soort spotjes meteen beter waarderen. ;)

    Maar voor het volledige verhaal heb ik het toch even bij collega en bedenker Ward nagevraagd en zijn uitleg was deze: Bij MTV competitions kun je van alles winnen. In dit geval zijn dat condooms, maar in het doosje aan het eind van het filmpje kunnen we allerlei prijzen kwijt. Een generiek ding dus, dat lang mee kan.

    Verder is de doelstelling van het spotje dat je je TV uitzet en naar de computer snelt om MTV Competitions te bezoeken. Vandaar dus de ontploffende TV.

    Alles bij mekaar eigenlijk best plausibel toch, die MTV promo's? ;)

    geplaatst op
  • als MTV2 kijkert zorg ik zelf voor de explosies

    geplaatst op
  • @Marjolijn: Ooooh... zeg dat dan! :)

    geplaatst op
  • Volgens mij gaat om 3 realiteiten die coöpetitie met elkaar bedrijven.

    1) Echte wereld (sex, condooms, fysiek, gevoelens etc.)
    2) Virtuele wereld/digitale media
    3) Passieve, massa, traditionele media

    Deze club laat de gedateerdheid van TV als categorie 3 exemplaar zien ten gunste van IRL leven naar mijn interpretatie.

    geplaatst op
  • Dank voor de update Marjolijn, nou snappen wij het tenminste ook ;-)

    geplaatst op
  • "Deze club laat de gedateerdheid van TV als categorie 3 exemplaar zien ten gunste van IRL leven naar mijn interpretatie."

    en juist dit element zouden de oudere generatie mtv-kijkers weer moeten zien, zo'n ontploffende tv is tekenend voor de mtv van de jaren '80, tevens het ramone-achtige uiterlijk van het bankzittende personage.

    grijpt toch echt prima in elkaar

    geplaatst op
  • Dit is ronduit slecht en amateuristisch. MTV moet zelf niet reclame bureautje proberen te spelen want dat kunnen ze niet. Dit bewijzen ze keer op keer. Alle goede campagnes van MTV zijn gemaakt door buitenstaanders en andere bureaus. Zodra ze zelf aan de slag gaan gaat het mis.
    En hoe komt dat? Nou om de dood simpele reden dat het creatieve 'talent' dat bij MTV zit van een zeer laag niveau is. Het zijn allemaal mensen die niet bij bureaus binnen kwamen omdat ze te slecht of te onervaren waren. Vaak mensen uit de DM tak trouwens.
    Enfin, ik vind het gewoon jammer dat juist wij zo'n slechte MTV hebben hier in nl.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.